eur:
389.49
usd:
361.89
bux:
68002.24
2024. május 5. vasárnap Adrián, Györgyi
Gumiabroncsok Környén, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. kibővített gyárában az avatás napján, 2017. október 26-án.
Nyitókép: MTI Fotó: Máthé Zoltán

A gumiabroncsokat is eléri az árhullám, minden autóst érint

A háború, valamint az alapanyagok ára és hiánya miatt az abroncsok piacán áremelkedés várható, sőt átmeneti hiány is előfordulhat.

Bár magánál az abroncs kiválasztásánál a minőség ugyanakkora súllyal esik latba, mint az ár, az esetleges áremelkedésnél gyorsan új abroncsot keresnek a magyar autósok – derült ki a Vredestein magyarországi képviseletének kutatásából. A cég szakértője szerint a háború, valamint az alapanyagok ára és hiánya miatt az abroncsok piacán áremelkedés várható, sőt átmeneti hiány is előfordulhat. A Magyarországon található gyárak enyhíthetik ezeket a nehézségeket, mivel a kész abroncsok szállítási költsége alacsonyabb, mint ha más országokból importálnánk a termékeket – írja a vezess.hu.

A kutatás a magyar autósok több mint fele a teszteredmények alapján választ gumit, míg a megkérdezettek harmada a gumis ajánlására hagyatkozik. A választásnál egyforma súllyal esik latba az ár és a minőség mint szempont, és a válaszadók közel 60 százaléka nem megy egy bizonyos minőség alá és egy bizonyos ár fölé.

Húszból 19 válaszadó számít áremelkedésre a közeljövőben, amit alátámaszt a szakember véleménye is. Az Apollo Tyres szerint akár húszszázalékos emelkedés is elképzelhető a piacon, mivel az alapanyagok árváltozása és adott esetben hiánya árfelhajtó hatással bír.

Az ipari korom 30-40 százaléka Oroszországból érkezik, ez a forrás most kiesett. Nem könnyíti meg a helyzetet, hogy a távol-keleti abroncsok ára is felment, ez a logisztikai költségek pandémia okozta emelkedésnek köszönhető. Ez akár 4-5 ezer forinttal magasabb árat is eredményezhet abroncsonként.

Áremelkedésre kell számítani a szerelési munkák esetében is, a legkisebb, 13-14 colos abroncsok darabjára vetített alapszerelés munkadíja elérheti a 2500-3000 forintot, a nagyobb méretek esetében ez akár 5-6 ezer forint is lehet, és ez még nem is tartalmazza például a kiegyensúlyozáshoz felhasznált súlyok mennyiségét, a szelep árát, vagy a tárolás költségét.

Ennek oka, hogy a magasabb minimálbér megemelte a szakmunkásfizetéseket is, valamint a vállalkozások sokkal borsosabb energiaárakkal számolhatnak, ezt a két tényezőt pedig a gumisok kénytelenek beépíteni az árazásba is.

Címlapról ajánljuk
Sós Csaba: itt még komoly ütközések lesznek

Sós Csaba: itt még komoly ütközések lesznek

Még bő 50 napig szerezhetnek indulási jogot az úszók a párizsi olimpiára. Sós Csaba szövetségi kapitány több számban is nagy csatát vár a lehetséges magyar indulók között, ugyanis számonként és nemzetenként legfeljebb ketten indulhatnak az olimpián. Arról is beszélt, hogy a 15 éves Jackl Vivien nemzetközi szintű klasszis lesz a következő időszakban.

Lehet, hogy most a britek átléptek egy határt

Kijev nyugati szövetségesei eddig megtiltották az ukrán erőknek, hogy a nyugatról szállított fegyvereket Oroszországon belüli helyszínek ellen használják
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
Ha ekkora barátaink a lengyelek, miért nem kereskedünk velük többet?

Ha ekkora barátaink a lengyelek, miért nem kereskedünk velük többet?

Magyarország külkereskedelme az elmúlt évtizedekben jelentősen átalakult, és bár a lengyel-magyar gazdasági kapcsolatok tartották a lépést a változással, kiugró teljesítményről nincs szó, hiába a szoros kulturális és politikai kapcsolatok. A Lengyel-Magyar Gazdasági Kamarával együttműködésben készült cikkünk annak jár utána, hogy milyen hasonlóságok és különbségek vannak a lengyel és a magyar üzleti környezetben, valamint hogy milyen kihívásokkal nézhetnek szembe magyar cégek, amikor belépnének a lengyel piacra.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. május 5. 06:00
×
×
×
×