eur:
411.41
usd:
393.62
bux:
79598.73
2024. november 25. hétfő Katalin
Utas száll fel egy autóbusz első ajtaján a BKK a Keleti pályaudvari megállójában 2020. június 15-én. Reggeltől újra nyitják az első ajtót a fővárosi buszok és trolik, visszaállt az első ajtós felszállási rend, amelyet korábban a koronavírus-járvány miatt szüntettek meg.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Így lehet majd használni az új időalapú jegyeket

Hogyan lehet akár egy óra is a harminc percből? A BKK fontos kérédseket tisztázott.

A Fővárosi Közgyűlés jövő szerdán tárgyal és dönt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) járatain használható időalapú jegyek bevezetéséről. Ha elfogadják, akkor már tavasszal használhatják az utasok az újítást.

A társaság tájékoztatása szerint a fővárosban közlekedők régóta igénylik egy olyan jegytípus bevezetését, amely korlátlan utazást biztosít számukra egy meghatározott, rövid időszakon belül, akár oda-vissza irányba. Ezért előkészítették az időalapú mobiljegyek bevezetésének lehetőségét. A sokak által ismert klasszikus vonaljeggyel ellentétben ezek a jegytípusok nem korlátozzák az átszállások számát, bármennyiszer használhatók. Az időalapú jegyek ugyanazokra a BKK járatokra lesznek érvényesek, mint egy vonaljegy. Budapest közigazgatási határán belül a MÁV-HÉV vonatain, és a Volánbusz „kék” járatain is elfogadják majd azokat.

A BKK egyik reprezentatív kutatásában a válaszadók döntő többsége érdeklődést mutatott egy ilyen termék iránt. A felmérésből az is kiderült, hogy az utasok többsége a 90 perces jegyet használná szívesen. Emellett, a társaság adatai szerint egy járművön töltött átlagos idő 22 perc.

A fentiek miatt az időalapú termékek két induló jegytípusa a 30 és a 90 perces mobiljegy lesz. Előbbi 530 Ft-ba kerül majd. Egy hagyományos vonaljegy ára 350 Ft, tehát aki akár csak egyszer is átszáll egy másik járatra, már jobban jár a 30 perces jegy használatával – hívja fel a figyelmet a társaság. A 90 perces mobiljegy 750 Ft-ért váltható majd meg.

Az időalapú jegyek kizárólag digitális formában lesznek elérhetők, papír változatban nem. Használatuk a mobiljegyhez lesz hasonló.

A jegyek azonban, akár 60, vagy 120 percig is használhatók,

ugyanis az elkezdett utazást be lehet fejezni, még akkor is, ha az tovább tart, mint 30, vagy 90 perc. Tehát a 30 perces jeggyel 29 perc 59 másodpercig, a 90 perces jeggyel pedig 89 perc 59 másodpercig fel lehet szállni egy újabb járatra, és azzal el lehet utazni Budapest határán belül bármeddig. Azaz a felszállásnál kell figyelni a megfelelő időpontra. Így előbbit – bizonyos esetben – akár 60, utóbbit akár 120 percig használhatják a BKK ügyfelei. Fontos tehát, hogy a félórás jegy nem válik érvénytelenné a 30 perc leteltét követően, ugyanis a jegy érvényessége addig tart, amíg az utas a 30 percen túli időszakban le nem száll a járműről.

A BKK a későbbiekben a felmerülő igények és a tapasztalatok alapján bővítheti a palettát.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a bérmegállapodásról: ez egy történelmi léptékű megállapodás

Orbán Viktor a bérmegállapodásról: "ez egy történelmi léptékű megállapodás"

Történelmi léptékű megállapodásnak nevezte a múlt héten köttetett minimálbér-emelési egyezséget, mivel soha nem történt még ekkora emelés, 2027-re 40 százalékos lesz a növekmény a mostani szinthez képest. Azt is jelezte, a minimálbér reálértéke 29 százalékkal fog nőni 2027-ig, és az el fogja érni az átlagbér felét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Nagy lehetőségek előtt állnak a magyar startupok

Nagy lehetőségek előtt állnak a magyar startupok

A magyar startupok sikerét és az innovatív ötletek kibontakozását számos tényező akadályozhatja Magyarországon. Ide tartozik a szabályozási környezet, a befektetők alacsony kockázatvállalási hajlandósága, vagy a pénzügyi eszközök szűkössége. A Nemzeti Innovációs Ügynökség ezeknek a gátaknak a lebontásán dolgozik, aminek az eredménye nem csak egy kiterjedtebb magyar startup ökoszisztéma lehet, de az is hogy a magyar ötletek „láthatóvá válnak” a nemzetközi porondon. Erről kérdeztük Bódis László, innovációért felelős helyettes államtitkárt, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatóját.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×