Nem okoz késést a szegedi villamosvasúti hálózat energia-alrendszerének fejlesztése sem a tramtrain szerelvények tesztüzemében, sem az év végére tervezett elindításában - mondta a tramtrain beruházás főmérnöke a Délmagyarországnak.
Kanda Imre közölte: a szegedi villamosvasúti hálózat energia-alrendszer megfelelő kapacitásának biztosítása a Szegedi Közlekedési Kft. (SZKT) hatásköre. Erre a beruházó NIF Zrt.-nek és a beruházást ellenőrző, támogató mérnökszervezetnek rálátása vagy beavatkozási lehetősége nincs.
A beruházó és az SZKT jó együttműködése garanciát jelent arra, hogy a szegedi villamosvasúti hálózat energia-alrendszerének fejlesztése gyorsan és zökkenőmentesen megvalósuljon. A tramtrain-szerelvények jelenleg is próbafutásokat végeznek Szegeden, Hódmezővásárhelyen és a két település között - jelezte a szakember. A szegedi hálózat fejlesztésére elsősorban
akkor lesz szükség, amikor már több szerelvény közlekedik, így a terhelés is nagyobb lesz, ez a jelenlegi tesztüzemet nem befolyásolja
- tette hozzá.
A járművek lassan már az előírt 50 ezer kilométeres tesztüzem felénél járnak, több mint 20 ezer kilométert tettek meg problémamentesen - ismertette.
A közlekedési rendszer indulását elsősorban e próbafutások sikeressége befolyásolja, csak akkor kezdődhet el a személyszállítás, ha a szigorú és hosszú tesztüzem megnyugtatóan lezárul - foglalta össze Kanda Imre, hozzátéve, a szegedi villamosvasúti hálózat energia-alrendszerének fejlesztése a városnak is kedvező, hiszen emeli az üzembiztonságot a vonalon.
Ha az úgynevezett tartampróbák a jelenlegi ütemnek megfelelően haladnak, akkor az adventi időszakban már a tramtrainnel tudnak közlekedni a szegedi és a vásárhelyi polgárok - közölte a főmérnök.