A szegedi önkormányzat pénzügyi és vagyongazdálkodási bizottságának szerdai ülésén egy Kovács Tamás gazdasági alpolgármester által benyújtott, az internetre is feltöltött előterjesztésből derült ki, hogy a tramtrainn beruházója nem vizsgálta meg a Szegedi Közlekedési Társaság áramhálózatának terhelhetőségét, ezért csak az úgynevezett próbafutások során jöttek rá, hogy a vasútvillamosnak lényegesen több áramra van szüksége, mint amennyi rendelkezésre áll.
Emiatt most gyorsan fejleszteni kell a rendszert.
Erre a feladatra a MÁV 70 millió forint vissza nem térítendő támogatást adott a szegedi közlekedési társaságnak,
ami az év végéig a Debaru és a LÁET nevű cégekkel végezteti el a munkát. A tramtrainnek viszont akkor már régen menetrend szerint kellene közlekednie. Kanda Imre főmérnök szeptember 28-án a hódmezővásárhelyi Rádió7-ben még arra tett ígéretet, hogy az utasok már a vasútvillamossal mehetnek karácsonyi bevásárlásra.
Az InfoRádió megkereste a szegedi közlekedési társaságot, a MÁV-ot és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t is, de mindenhol későbbre ígértek tájékoztatást.
A projektnek van egy kormánybiztosa is, Lázár János, aki csütörtökön örömmel jelentette be a Facebook-oldalán, hogy az első 20 ezer kilométer próbaút hiba nélkül zajlott le az előírt 50 ezerből, de az áramellátási problémáról nem közölt információkat.
Az országgyűlési képviselő hónapokkal ezelőtt, a járművek megérkezésekor azt mondta: a tramtraint ősszel mindenki használhatja és minden hódmezővásárhelyinek ezáltal jobb lesz az élete.
Az InfoRádió információi szerint a szegedi közgyűlés pénteken tárgyal az ügyről.