eur:
408.2
usd:
372.62
bux:
78069.3
2025. április 7. hétfő Herman
Biciklis halad a fővárosi Nagykörúton kialakított ideiglenes kerékpársávon 2020. május 23-án.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Bringás paradicsom lesz Kőbánya is

Az egymilliárd forint értékű kivitelezés várhatóan 2021 végén kezdődik, és 2022 közepén fejeződik be.

Elkészültek a Kőbányán tervezett kerékpáros fejlesztések műszaki tervei: a 2022 közepéig megvalósuló egymilliárd forint értékű beruházás elsődleges célja, hogy a hálózat hiányos szakaszainak megteremtésével biztonságos és gyors kerékpáros kapcsolatok jöjjenek létre a kerületen belül és más városrészekkel - közölte a Budapesti Közlekedési Központ.

Az új hálózatnak köszönhetően 10-15 perc alatt elérhetők lesznek a Kőbánya központjában található köz- és oktatási intézmények, üzletek, a közösségi közlekedés megállói, észak-déli irányban pedig könnyebb lesz a kerület átjárhatósága. Ezen túlmenően a kerület zöldövezetei - Óhegy park, Rákos-patak - is elérhetők lesznek kerékpárral - olvasható a közleményben.

A tervekben szereplő szakaszok összekötik a X. kerületet a szomszédos városrészek kerékpáros-hálózatával is.

  • Az Örs vezér téri, a Határ úti vagy a Kőbánya-Kispesti főbb közösségi közlekedési csomópontokba negyedórán belül,
  • a Kálvin térre a Kőbányai út mentén 25 perc alatt el lehet majd jutni kerékpárral.

Fontos szempont a beruházás tervezésében, hogy a mindennapi ügyintézés, munkába, óvodába, iskolába járás biciklivel is minden korosztály számára elérhető legyen, illetve az új fejlesztéseknek köszönhetően egyre többen döntsenek a kerékpározás mellett. A tervekben ezért övezeti sebességcsillapítások, gyalog- és kerékpárút kialakítása, kerékpáros átvezetések biztonságos kialakítása, útburkolati jelek felfestése, járdaépítés, egyirányúsítások, kerékpársávok kialakítása szerepel - írta a BKV.

Közölték: az egymilliárd forint értékű beruházás várhatóan 2021 végén kezdődik és 2022 közepén fejeződik be.

A közlemény szerint a kőbányai beruházás egy nagyobb kerékpáros fejlesztési program része. Az Európai Unió támogatásával 2023 nyaráig 8,39 milliárd forint forrás jut a főváros biciklis infrastruktúrájának fejlesztésére.

A BKK közölte azt is, hogy a Magyar Kerékpárosklub legfrissebb mérései azt mutatják, hogy 2020-ban 57 százalékra nőtt azon budapestiek aránya, akik különféle rendszerességgel kerékpárt használnak. A fővárosban működő számlálók 2020-ban 15 százalékkal nagyobb biciklis forgalmat mértek, mint 2019-ben - ismertették.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Európa és Oroszország fegyverkezése: a minőség, a pénz és az idő is különbség

Európa és Oroszország fegyverkezése: a minőség, a pénz és az idő is különbség

2024-ben mintegy háromszorosát költötték az európai NATO-tagállamok védelmi kiadásokra, mint Oroszország - olvasható az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány összeállításában. Horváth Sebestyén, az alapítvány elemzője kiemelte: azt is érdemes áttekinteni, mekkora különbség van az orosz és az európai fegyverek gyártási költségei között.

Forrong az autóipar: vezetőcserék sora jöhet a nagy cégeknél, miután befürödtek a villamosítással

A napokban a Volvo és a Seat-Cupra vezérigazgatói posztján is váltás történt, és a közeljövőben más autóipari konszerneknél is lehetnek hasonló személycserék. Szécsényi Gábor, Az Autó című szaklap főszerkesztője az InfoRádióban elmondta: a háttérben az áll, hogy nem halad jól a villamosítás, illetve az amerikai vámok is bonyolítják a helyzetet, melynek következtében sok gyártó ismét inkább a hibrid autókra koncentrál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.07. hétfő, 18:00
Noszek Péter
a Nestlé Hungária ügyvezető igazgatója
Magyarország különösen rossz fényben tűnik fel a vámokat megalapozó amerikai jelentésben

Magyarország különösen rossz fényben tűnik fel a vámokat megalapozó amerikai jelentésben

Az új amerikai vámpolitika súlyosan érinti a magyar gazdaságot, különösen az autóipari exportot. Noha politikailag kedvezőbbé vált Budapest és Washington viszonya Donald Trump hatalomra kerülésével, a gazdasági következmények kifejezetten kedvezőtlenek lesznek itthon. Ráadásul a vámok kivetését megindokló amerikai elemzésben az egyik legtöbbet emlegetik a hazai gyakorlatokat, köztük a közbeszerzési rendszer átláthatatlanságát és a diszkriminatív magyarországi különszabályokat – írta meg a Válasz Online.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×