Újabb fejleményei vannak a Lánchíd felújítására kiírt beruházás költségvetése körül kialakult vitának. A tenderen győztes cég, az A-Híd Zrt. vezérigazgatója a Magyar Építők nevű oldalnak azt mondta, valóban megdrágult az átkelő rekonstrukciója. Sal László szerint a Lánchíd műszaki állapotának romlása, az építőipari infláció, továbbá az euró árfolyamváltozása miatt kerül ötmilliárd forinttal többe a híd felújítása.
A vezérigazgató kifejtette: a 2019-ben és a 2020-ban kiírt közbeszerzésen is ők adták a legjobb ajánlatot. A kivitelezésre végül nettó 18,8 milliárdért szerződtek, amihez hozzáadódik még a jogszabályok által előírt műszaki ellenőrzés, a hatósági és szakértői díjak, valamint a kötelező tíz százalékos tartalékkeret. Az A-híd vezetője kiemelte, hogy az is hozzájárult az 5 milliárdos dráguláshoz, hogy a 2019-es tender és a mostani pályázat közötti időszakban a Lánchíd műszaki állapota tovább romlott, ezért a cégnek több acélszerkezetet és erősebb korrózióvédelmet kell alkalmaznia.
Február elején a kivitelezési szerződés aláírása után a Budapesti Közlekedési Központ hangsúlyozta, hogy a Fővárosi Önkormányzat – a kivitelezés mielőbbi megkezdése érdekében – a megvalósításhoz szükséges teljes, mintegy 27 milliárd forintos költségvetés biztosítja, bízva abban, hogy a kormány megadja a korábban ígért 6 milliárdos állami támogatást.
Karácsony Gergely főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában is beszélt a kormány hozzájárulásáról, kifejtve: erről sem megállapodás, sem kormánydöntés nincs. Egy Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa-határozat létezik, amely szerint a kormány az egyébként csökkentett műszaki tartalom - a váralagút nélküli felújítás - mellett is támogatja a munkálatokat, ám a fővárosnak a kormánnyal támogatási szerződése nincs a Lánchíd felújítására.
A főpolgármester elődje, Tarlós István az InfoRádiónak korábban azt mondta, a jelenlegi városvezetés összekeveri a Lánchíd felújítására korábban kiírt bővebb tender büdzséjét a most lezárult közbeszerzési eljárás költségvetésével. Szerinte a korábbi dokumentumok alapán a Lánchíd, illetve a pesti villamosalagút 2019-es ajánlati költsége külön-külön megállapítható: a Lánchíd 21,8 milliárdja és a villamosalagút 13,4 milliárdja pontosan szerepel. "Ezeket a jelenlegi városvezetésnek nem kellett kétségek között szétszálaznia, hanem csak át kellett vennie a korábbi ajánlatból" - mondta.
A BKK hangsúlyozta, a felújítás februárban kezdődhet, és a hidat - várhatóan nyár elejétől – 18 hónapig teljesen elzárják az autóforgalom elől. A műszaki átadás-átvételi eljárás, valamint a munkálatok befejezése 2023 őszére várható. A beruházás keretén belül újjáépítik a közúti pályalemezt és a gyalogos járdákat, a megmaradó acélszerkezeteket javítják és gondoskodnak a rozsdásodás elleni védelmükről, a műemlék jellegű elemeket restaurálják, a hídfőkben lévő gyalogos aluljárókat kiszélesítik, és gyalogos átkelőhelyet létesítenek a pesti hídfő északi és déli járdája között.