Infostart.hu
eur:
385.52
usd:
327.85
bux:
109761.83
2025. december 16. kedd Aletta, Etelka
Nyitókép: BKK

Betartják, amit kell, csúcsra járatják a budapesti tömegközlekedést - a kormányhivatal szerint nem

Csak most tömeg nincs hozzá, ami persze a járványterjedés fékezése miatt fontos. Ebből is vita van.

A fővárosi kormányhivatal kérése alapján már november közepe óta a létező legnagyobb kapacitással járnak a BKK járatai a reggeli és a délutáni elnyújtott - 15-19 óra közötti - csúcsidőben is - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel pénteken este, arra reagálva, hogy a kormányhivatal szerint a BKK nem hajtotta végre a kormány járatsűrítésre vonatkozó döntését.

Budapest Főváros Kormányhivatala pénteki közleményében azt írta:

  • a BKK nem hajtotta végre a kormány járatsűrítésre vonatkozó döntését, és
  • ezzel kapcsolatos értékelhető dokumentációt nem adott át, valamint
  • a szeptemberi járatsűrítés a 3 százalékot sem éri el, és összesen 24 vonalat érint csak.

A BKK szerint nem valós az, hogy nem adott át a járatsűrítéssel kapcsolatos értékelhető dokumentációt a kormányhivatalnak, továbbá a kormányhivatal állításával szemben nem 24, hanem 28 vonalon sűrített a fővárosi közlekedésszervező.

A BKK a közleményében úgy fogalmaz: "értetlenül áll a fővárosi kormányhivatal péntek délutáni sajtóközleménye előtt".

A BKK közleménye szerint a közlekedési társaság két lépcsőben hajtott végre járatsűrítést: szeptember 1-je óta - kormányhatározattól függetlenül is - a BKK járatai maximális kapacitáson közlekednek, és reggel 9 óráig meghosszabbították a csúcsidei menetrendet a gerincvonalakon. Miután a kormány a járvány megfékezés érdekében november 3-án korlátozó intézkedésekről döntött - amely előírta a kötelező járatsűrítést - a BKK fokozatosan tovább növelte a forgalomban közlekedő járműveinek számát. Így a 15 és 19 óra közötti délutáni csúcsidőben a BKK a lehetséges legtöbb járművet forgalomba állította a gerincvonalain.

A BKK közölte azt is, hogy a kormányhivatal a társaság által benyújtott járatsűrítési tervet, majd annak módosítását is elutasította, és a harmadik dokumentációt is elküldte határidőre, ez utóbbira a fővárosi kormányhivatal november 17-e óta nem reagált.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
Mészáros Andor: stabil lesz Andrej Babis kormánya, de baj esetén az ellenzékből is lehetnek támogatói

Mészáros Andor: stabil lesz Andrej Babis kormánya, de baj esetén az ellenzékből is lehetnek támogatói

Olyan komoly a kormánykoalíció többsége, hogy ez stabil kormányzást vetít előre – értékelt az InfoRádió Aréna című műsorában Mészáros Andor, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Történeti Intézetének egyetemi docense. Beszélt arról is, mi adja Andrej Babis politikai varázsát.

Döntött az EU: kiderült, mi lesz a benzines és dízel autókkal 2035 után

Stéphane Séjourné iparpolitikáért felelős uniós biztos hangsúlyozta: az EU klímacéljai változatlanok maradnak. Mint mondta, az Európai Bizottság „pragmatikus, mégis a klímacélokkal összhangban álló megközelítést” választott, amely egyúttal „életmentő” lehet az európai autóipar számára.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.17. szerda, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
Eldőlt az irány Amerikában

Eldőlt az irány Amerikában

Ázsiában nagy esést láthattunk ma a tőzsdéken, Európában is bizonytalan hangulatban zajlik a kereskedés: elsősorban a védelmi részvényeket ütik a befektetők, miután tegnap lezárult a berlini békecsúcs, mely során Ukrajna, Európa és az Egyesült Államok vezetői, diplomatái tárgyaltak arról, milyen módon lehetne lezárni a 2014 óta tomboló orosz-ukrán háborút. Erre reagálva nagy esésben van A Brent olaj ára, már 2021 eleje óta nem látott szitnen van a jegyzés. Eközben a magyar tőzsde felülteljesít, ráadásul izgalmakból sincs hiány, hiszen nagyot ralizik a 4iG árfolyama miután kiderült, hogy Washingtonban folytat magas szintű tárgyalásokat Jászai Gellért, a 4iG Csoport elnöke. Amerikában kisebb esést jeleznek az indexek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×