eur:
411.04
usd:
394.53
bux:
79365.5
2024. november 22. péntek Cecília
Zéró károsanyag-kibocsátású, elektromos autóbusz bemutatóján a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szolgáltatója, az VT-Arriva Kft. XI. kerületi telephelyén 2020. szeptember 16-án. A MAN Lion,s City E típusú járművet Budapest számos európai nagyvárost megelőzve tesztelheti az intenzív közösségi közlekedésben a 105-ös autóbusz vonalán. A járművet - amelyben 29 ülőhely van és 90 utas szállítására alkalmas - egy 240 kilowatt teljesítményű elektromotor hajtja, amely a 480 kilowattóra összteljesítményű NMC-cellás lítiumion akkumulátor-csomagból nyeri az energiát. Az autóbusz egy feltöltéssel 200 - ideális használat esetén - 270 kilométert tud megtenni.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Nemzeti Akkumulátorstratégia készül

A közlekedés, a járműgyártás és az energiaipar hatékony zöld átállása érdekében Magyarország a közép-európai államok közül elsőként csatlakozik az európai akkumulátoripari törekvésekhez - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).

A közleményben kiemelték, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium az EIT InnoEnergy-vel együttműködésben a teljes szektorra kiterjedő egyeztetéseket indított el. A közös munka egyik legfontosabb eredménye a Nemzeti Akkumulátorstratégia megalkotása lesz. A 2021 elején elkészülő dokumentum új lehetőségeket biztosít a magyar vállalkozások számára, munkahelyeket teremt, és ösztönzi a régió innovációs törekvéseit.

Hangsúlyozzák, hogy a járműgyártásban 2,7 millióan dolgoznak az Európai Unióban, több mint százezren Magyarországon.

A szektor a foglalkoztatáson túl meghatározó tényezője a hazai gazdasági teljesítménynek, ipari termelésnek, kivitelnek és technológiai fejlődésnek is.

Magyarországnak fokozott figyelmet kell fordítania az ágazati megatrendekre annak érdekében, hogy a belföldi gépjárműipar hosszú távon megőrizze kulcsfontosságú gazdasági szerepét és nemzetközi versenyképességét. A fenntartható közlekedés jövője egyértelműen az elektromosság, a gépjármű- és az energiaipar fejlődésének előfeltétele tehát a lehető legjobb minőségű energiatárolás.

Az akkumulátoripar korszerűsítése nagymértékben hozzájárul a nemzeti és nemzetközi klímacélok valóra váltásához is. A gazdasági lehetőségek kiaknázásán túl alapvető feladat az európai erőfeszítések támogatása a 2050-re kitűzött nettó zéró kibocsátás elérésében. Magyarország Nemzeti Energia- és Klímatervében vállalta, hogy 2030-ra az 1990-es szinthez képest 40 százalékkal csökkenti üvegházhatásúgáz-kibocsátását – írják a közleményben. (Igaz ugyanakkor, hogy a 90-es évek elején a szocialista ipar összeomlása nagyban hozzájárult ehhez.)

Rámutatnak arra, hogy az ITM és az Európai Innovációs és Technológiai Intézet szakmai tudás- és innovációs közössége, az EIT InnoEnergy együttműködésében ágazati egyeztetések indultak el novemberben. A közös munka célja egy nemzeti akkumulátoripari stratégia kidolgozása, a magyar energia- és mobilitási szektor átállítása környezetbarát megoldásokra.

Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára a közleményben elmondta, az együttműködés hozzájárul a magyar gazdaság növekedéséhez, az európai ellátási láncba való erőteljesebb bekapcsolódásához. A kormány a Klíma- és Természetvédelmi Akciótervben több intézkedéssel támogatja a hazai közlekedés zöldítését, az elektromos mobilitás elterjesztését. Magyarország nemcsak a gyártásban, hanem a felhasználásban is kimagasló eredményeket tud felmutatni.

Az újonnan forgalomba helyezett alternatív hajtású járművek száma az uniós tagállamok közül hazánkban nőtt a legnagyobb mértékben az idei első három negyedévben

– emelte ki az államtitkár.

Diego Pavía, az EIT InnoEnergy vezérigazgatója hozzá fűzte, a közép-európai fejlesztések kulcsfontosságú szerepet tölthetnek be az európai energiaszektor zöldebbé tételében. A földi lét környezetbarát közlekedéssel, gazdaságos technológiákkal tehető fenntarthatóbbá, ennek érdekében közös célunk a régió bekapcsolódása egy versenyképes, fejlett európai akkumulátoripari ellátási lánc kiépítésébe.

A felek műhelybeszélgetésekkel és kétoldalú egyeztetésekkel vonják be a hazai iparági partnereket, vállalkozásokat, hatóságokat, a tudományos és pénzügyi szektorok képviselőit egy átfogó akcióterv kidolgozásába. A Nemzeti Akkumulátor Stratégia megalkotása lehetővé teszi, hogy Magyarország az együttműködést nemzetközi szintre kiterjesztve az Európai Akkumulátor Szövetség szerves részévé váljon. A tervek és intézkedések összehangolását nagyban elősegíti majd, hogy a Európai Akkumulátor Stratégiához kapcsolódó iparfejlesztési programot is az EIT InnoEnergy koordinálja - tájékoztatott az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Címlapról ajánljuk
Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

A korábbi fenyegetését beváltva csütörtökön nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a hágai Nemzetközi Bíróság Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök, Joáv Galant volt védelmi miniszter és Mohammed Deif, a Hamász – izraeli források szerint – már likvidált katonai vezetője ellen. Tóth Norbert nemzetközi jogász az InfoRádióban tette világossá, Izrael nem része annak a statútumnak, amely alapján értesítést küldtek 125 országnak az izraeli miniszterelnök eljárás alá vonásáról.

Aki fittyet hány a hóhányásra, csúnyán megjárhatja

A hirtelen jött hideg és hóesés nem csak az autósokat, a tömegközlekedőket, de a gyalogosokat is próbára teszi. Az ingatlantulajdonosoknak pedig fokozott figyelmet kell fordítaniuk a környezetükre, hiszen a havas vagy jeges járdák csúszásmentesítése az ő feladatuk, jogi felelősség terhelhetik őket, ha valaki elesik és megsérül.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Lecsapott az Oresnyik Ukrajnára, hatalmasat hibázhatott Washington - Háborús híreink pénteken

Lecsapott az Oresnyik Ukrajnára, hatalmasat hibázhatott Washington - Háborús híreink pénteken

Bár csütörtök reggel még arról szólak a jelentések, hogy Oroszország - a történelem során először - interkontinentális ballisztikus rakétával (ICBM) támadta meg Ukrajnát, mostanra az amerikai forgatókönyv vált valószínűbbé: Vlagyimir Putyin orosz elnök bejelentette, hogy egy Oresnyik közepes hatótávolságú ballisztikus rakétával támadták Ukrajnát. Az is kiderült, hogy a rakéta indítása előtt harminc perccel Moszkva értesítette Washingtont, bár erre a lépésre a nemzetközi egyezmények szerint (melyekből egyébként a Kreml kilépett) csak ICBM-ek esetén lett volna szükség. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×