Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.34
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: Facebook/lhsn.hu/Rozgonyi Cecília

Landolt Budapesten a koronavírus-járvány miatt vásárolt teherszállító repülő - fotók

Szeptemberben derült ki, hogy vett egy teherszállító repülőt a magyar kormány, ráadásul polgári lajstrom alatt fog repülni.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium megvásárolta a Qatar Airways Airbus A-330 200F típusú légi teherszállító gépét. A járműről néhány napja már készült kép Dohában, amin látszott, hogy eltüntették róla a Qatarhoz kapcsolódó feliratokat és logókat, de a szürke-fehér alapszín megmaradt.

Vasárnapra pedig már meg is érkezett Dohából Budapestre, és a járatkövető honlapok tanúsága szerint délelőtt háromnegyed tízkor szállt le Ferihegyen.

A repülőgépet a HA-LHU magyar polgári lajstromjel alatt vette nyilvántartásba a hatóság,

vagyis valóban nem a honvédség fogja üzemeltetni. A hírek szerint a tavaszi járványhullámban is a légi szálllításokat végző Wizz Airhez kerül, ezt tanúsítják a nemzetközi flotta-adatbázisok is. Hivatalosan a légitársaság korábban csak annyit erősített meg, hogy tárgyalnak a magyar kormánnyal az ügyben.

A polgári lajstromnak egyébként annyi előnye minden bizonnyal van, hogy az útvonal megtervezése és a leszállások engedélyeztetése egyszerűbb, mint ha katonai járműről lenne szó, márpedig a járványhelyzetben minden idő számíthat.

Hátránya inkább a géptípusnak lehet, hiszen az Airbus A-330 200F sem a Wizz Air, sem a honvédség flottájába nem illik. Használata ugyanakkor praktikus, hiszen a típust kifejezetten teherszállításra tervezték, sokoldalú rakodórendszert kapott, többféle elhelyezési variációban képes kezelni raklapokat és konténereket is.

A légijármű mindössze hat éves, és mint az Airportal emlékeztet, utoljára pedig 2020. július 15-én teljesítette a Qatar Cargo QR 8294-es számú áruszállító járatát Bázelből Dohába.

A Jetplanes pedig rámutatott: ennél nagyobb méretű repülőgép még sosem viselt magyar lajstromjelet. Az 58,82 méter hosszú, 60,3 méter fesztávolságú 233 tonnás maximális felszálló tömegű gép az eddigi legnagyobb magyar tulajdonban, ennél a Pápán üzemelő C-17-esek ugyan még nagyobbak, de azokon csak a felségjel magyar, a NATO közös üzemeltetésében állnak, és nem Magyarország rendelkezik velük.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×