A közelmúltban írta meg az Origo, hogy a Külgazdasági és Külügyminisztérium megvette a járművet azért, hogy a járványban minden védekezéshez szükséges eszköz időben megérkezzen Magyarországra, illetve később más feladatok esetére is legyen egy ilyen gép az országban.
Újságírói kérdésre a pénteki Kormányinfón Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter megerősítette a vásárlás tényét, valamint az annak indoklásaként írtakat, vagyis hogy
tavasszal "csak egy dolog hiányzott, és az egy teherszállító gép volt, hogy hatékonyabban lehessen szállítani Kínából a maszkokat és a lélegeztetőgépeket".
Azt is lehetett már tudni, hogy – a korábban vásárolt repülőktől eltérően – az új gép nem a Magyar Honvédség flottájába fog kerülni, hanem a Wizz Airhez. A tavaszi repülős szállításokat is lebonyolító légicég azt közölte, hogy egyelőre még zajlanak a tárgyalások, és most Gulyás Gergely sem tudott még konkrétumokat mondani.
A külügyi tárca előzőleg arról számolt be, hogy amikor a gépnek a jövőben nem kell állami feladatot ellátnia, a Wizz Air használja majd, vagyis a magyar állam a szabad kapacitást bérbe adja, így
a gép bevételt is termel.
A polgári lajstromnak egyébként annyi előnye minden bizonnyal lehet, hogy az útvonal megtervezése és a leszállások engedélyeztetése egyszerűbb, mint ha katonai lajstromú járműről lenne szó, márpedig a járványhelyzetben minden idő számíthat.
Hátránya inkább a géptípusnak lehet, hiszen az sem a Wizz Air, sem a honvédség flottájába nem illik. Használata ugyanakkor praktikus, hiszen a típust kifejezetten teherszállításra tervezték, sokoldalú rakodórendszert kapott, többféle elhelyezési variációban képes kezelni raklapokat és konténereket is.
Talán nem is a maszkok vagy más védőeszközök beszerzése lesz a fő cél a géppel, hanem az oltások szállítása. Mint azt az Infostart is megírta, e szerek többségét (erősen) hűteni kell, továbbá nagy mennyiség szükséges majd belőlük, különösképp ha olyan vakcináról lesz szó, amelyet ismételve, két dózisban kell beadni.
Az Airportal.hu egyébként kiszámolta, hogy óriási feladat lesz a koronavírus elleni oltóanyagok célba juttatása: fejenként egy vakcinát számolva a világon élő 7,8 milliárd ember számára, összesen 8 000 Boeing 747-es áruszállító repülőgépnek megfelelő kapacitásra lenne szükség.