INFORÁDIÓ 
2021. január 20. szerda
Fábián, Sebestyén

zalazone

okosváros

zalaegerszeg

tesztpálya

Személyautó halad a zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpálya fékfelületén az elkészülte alkalmából tartott sajtóbejáráson 2020. május 20-án. A 750 méteres gyorsítószakasz után 8 darab, egyenként 200 méteres fékezősávot építettek ki, aszfaltos bukótérrel. A különböző burkolatoknak köszönhetően az egyes sávok lehetővé teszik a váltakozó tapadású, érdes vagy sima felületen a fékberendezések vizsgálatát, akár vizezett burkolaton, vagy jeges útviszonyokat imitálva.

Már sokat okosodott a zalaegerszegi okosváros

Infostart / MTI

73 százalékos a készültsége, jövőre tervezik átadni az önvezető autók sokoldalú tesztelésére alkalmas ZalaZONE Járműipari Tesztpályát.

Elkészült a zalaegerszegi tesztpálya okosvárosának teljes úthálózata, továbbá az autóút- és autópálya-szakasz aszfaltozása, így 73 százalékos készültségen áll a kivitelezés – közölte pénteken a helyszínen a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya kormánybiztosa.

Vigh László országgyűlési képviselő (Fidesz) a sajtóbejáráson elmondta: a mintegy 45 milliárd forintos beruházással a jövő év végére elkészülő tesztpályán befejeződött az okosváros teljes úthálózatának kiépítése; a városi forgalmi környezetet imitáló területen hamarosan elkezdődik az épületelemek kivitelezése, ezzel 610 folyóméter hosszú homlokzatot alakítanak ki az utak mentén.

Ugyancsak

befejeződött a másfél kilométer hosszú, kétszer kétsávos autópálya-szakasz aszfaltozása, illetve a felette átívelő, 40 méter hosszú felüljáró hídszerkezete,

továbbá az ehhez csatlakozó három kilométeres autóútból az első egy kilométeres szakasz.

A miniszteri biztos beszámolt arról is, hogy elkezdődött a fejlett vezetéstámogató rendszerek tesztelésére szolgáló pályaelem kialakítása, ahol különböző közlekedési szituációkban vizsgálhatják az önvezető járműveket. Szintén zajlik a megépítése annak a dombnak, amelyen öt különböző szintű – 5, 12, 18, 25 és 30 százalékos – emelkedőt és lejtőt alakítanak ki.

A már tavaly befejezett, jelenleg is futó- és kormányművek tesztelésre használt kezelhetőségi pálya közepén ugyancsak elkezdték egy hasonló vizsgálatokra alkalmas kisebb pályaelem építését. Ennek befejezését tavaszra tervezik – sorolta a képviselő.

Vigh László közölte: a hagyományos járművek mellett önvezető és elektromos autók tesztelésére is alkalmas ZalaZONE építése az ütemterv szerint halad,

a befejezését a jövő év végére tervezik.

Nyitókép: MTI/Varga György
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018