A Budapesti Békéltető Testületnél 2018-ban a leggyakoribbak a kereskedelmi jellegű ügyek voltak: hibás teljesítés, szavatosság, jótállás, hírközlés, elektronikus vásárlás, utazási ügyek, építőipari ügyek jelentek meg a testület előtt - mondta el az InfoRádióban a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő testület elnöke.
"Rengeteg ügy van, és ez változás az előző évekhez képest. Sokan már csak azért is a testülethez fordultak, hogy tanácsot kérjenek, és nem csak a fogyasztók, hanem a vállalkozók is" - tette hozzá Baranovszky György.
Azt is lehet látni, hogy mivel a Budapesti Békéltető Testület látja el kizárólagos illetékességgel a határon átnyúló elektronikus vásárlással kapcsolatos panaszokat, itt is jelentős növekedés volt a 2017-es évhez képest.
"Az internetes vásárlással kapcsolatban nagyon sok a kérdés:
mit kell csinálni a fogyasztónak, ha nem érkezik meg időben a termék, hova kell fordulni, milyen kötelezettségei vannak a vállalkozásnak, milyen szavatossági joga van a fogyasztónak, mikor kérheti azt, hogy egy hibás árut már ne cseréljenek ki, mikor köteles visszaadni a vállalkozás a vételárat" - sorolta Baranovszky. Hozzátette,
parkolási ügyekben is sokan érdeklődnek, hogy van-e mód méltányosság igénylésére a társaságoknál.
Az építőipart és a használt autókat érintően is sok megkeresés érkezett a jótállással kapcsolatban.
Hogy tudatosabbak, tájékozottabbak lettünk-e az elmúlt években, arra Baranovszky György azt felelte, tudatosabbak lettek az emberek abban az értelemben, hogy már tudják, a békéltető testülethez lehet fordulni ilyen ügyekkel. Tudják azt, hogy mit tud a hatóság, az interneten keresztül pedig sokan tájékozódnak a jótállási lehetőségekről is.