Kedvező lehetőség a nagycsaládok autóvásárlási támogatása azoknak, akik új autóban gondolkodnak - vélekedett a kormányfői évértékelőn elhangzott 2,5 millió forintos állami támogatásról Karner Miklós, az Autó című szaklap főszerkesztő-helyettese. Meg kell azonban várni az "apróbetűs részeket".
"A 2,5 millió forint önmagában nagyon kevés információ ahhoz, hogy akár egy nagycsaládos apuka vagy anyuka el tudja dönteni, hogy tud-e ezzel élni vagy szeretne-e" - figyelmeztetett Karner Miklós.
Mint elmondta, elérhető már 3,5 millió forintért egyterű, hétszemélyes autó Magyarországon, ami azt jelenti, hogy mintegy másfél millió forintot kell előteremteni a legolcsóbb új autóhoz. "7-8 millió forintért már jól felszerelt 7 üléses modelleket lehet találni a piacon" - fordította le a számok nyelvére Karner Miklós. Azt mondta, nagyon kíváncsi a részletszabályozásra, például arra, hogy meddig nem szabad eladni az autót, kell-e, lehet-e felvenni hitelt a megvásárlásához, illetve lesz-e árminimum, ármaximum az autóknál.
Karner Miklós szerint jobb lett volna, ha oly módon bővült volna a 2,5 milliós támogatás, hogy az 1-1,5 milliós értékű, meghatározott korú használt járműre is járt volna. Az érintettek közül ugyanis sokan még 1,5 millió forint önrészt sem tudnak előteremteni. Igaz, várható volt, hogy egy ilyen támogatási formát az új autókhoz társítanak majd - tette hozzá.
Fogyasztás szempontjából a dízeles autók lehetnek kedveltebbek a szakértő szerint, ezek 6-7-8 litert fogyasztanak.
Karner Miklós szerint Magyarországon eddig nem volt túl nagy a hétszemélyes autók piaca, a háromgyermekesek eddig inkább egy nagyobb ötszemélyes autót vettek, sokan nem használták ki a hét ülést még három gyermekkel sem. Ezzel együtt is a szalonokban biztosan nő majd az érdeklődés a hétszemélyes kocsik iránt.