Az óvodai lét egyik legfontosabb eleme a mozgás, hiszen ebben a korban a gyerekek mindent a mozgáson keresztül tanulnak meg, a stresszt is azon keresztül vezetik le.
Az iskolába bekerülve viszont lomhább életmódot kell élniük, meg kell tanulniuk ülni az iskolapadban, koncentrálniuk kell, nagyobbak a kihívások, elvárások is vannak velük szemben.
A legnagyobb baj pedig, hogy nincs lehetőségük a korábban megszokott rengeteg mozgásra - mondta az InfoRádiónak Vida Ágnes gyermekpszichológus.
Szülői felelősség
A beilleszkedés első szakaszában a pedagógusok is különös figyelmet fordítanak arra, hogy játékos és rövidebb tanórákat tartsanak a gyerekeknek, amelybe több mozgást is belecsempésznek - tette hozzá a szakember. Viszont a rossz idő beálltával és az egyre több tananyaggal a játékosság háttérbe kezd szorulni, ilyenkor már
a szülő felelőssége, hogy megtalálja a lehetőséget az iskola utáni mozgásra, illetve a család közös mozgására.
Fizikai tünetek
Vida Ágnes szerint a gyerekek fáradékonyak lehetnek a folyamatos nyomástól, ami új még nekik, és előfordulhat, hogy fizikai tüneteket is produkálnak. A mozgás és a sport ebben a helyzetben is nagy segítség lehet.
"Fáj a hasa vagy a feje, bizonytalan lesz - ezek pszichoszomatikus tünetek, amelyekből lehetnek nagyobb betegségek is.
Vegyük észre, ha a gyerekünk fáradt, a hétvégét ne zsúfoljuk tele, adjunk neki lehetőséget a pihenésre. Nagyon fontos, hogy rossz időben is vigyük szabad levegőre, ne a tévé előtt töltsük az időt.
Vigyük ki a szabadba, sétáljunk, biciklizzünk, keressük a lehetőséget arra, hogy aktívabb és egészségesebb pihenési formákat találjunk" - vélekedett a gyermekpszichológus. A Magyar Diáksport Szövetség abban segít a családoknak, hogy minél több ilyen lehetőséget találjanak.