eur:
388.66
usd:
361.64
bux:
68884.79
2024. május 8. szerda Mihály
A Ryanair légitársaság Nápolyból érkező, Boeing 737 típusú repülőgépe landol a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. MTVA/Bizományosi: Faludi Imre  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: Faludi Imre

Ryanair-botrány: 1300 euró a kártérítési limit

Méltánytalan, ha egy légitársaság felszállás után közli utasaival, hogy csak csomagjaik nélkül szállhat fel repülőjük, mégsem indokolt a törvénymódosítás - vélekedett az InfoRádió által felkeresett utazási jogi szakértő.

A Ryanair vasárnap poggyászok nélkül indított volna el egy járatot Budapestről a Kanári-szigeteken lévő Las Palmasba, mert teljes terheléssel a Boeing 737-800-as gép nem tudta volna biztonsággal megtenni a Liszt Ferenc repülőtér és Las Palmas közti több mint ötórás utat.

Harminc utas úgy döntött, nem hajlandó bőröndjei nélkül utazni.

Salamon András ügyvéd az InfoRádióban elmondta, hogy a Montreali Egyezmény, amely a légiutasok jogait, illetve a légitársaságok kártérítési felelősségét szabályozza, előírja, ha a poggyászkésés miatt az utasnak kára keletkezett, akkor a légitársaság köteles ezt a kárt megtéríteni. Ennek a kártérítési elkötelezettség van felső határa, ez most körülbelül 1300 euró.

"Ebben az esetben az utasnak kell bizonyítania, hogy kára keletkezett, például vásárolni kellett alsóneműt, ruhát, pizsamát, tisztálkodószereket.

Ha ezeket a számlákat megőrzi, és benyújtja a légitársaságnak, akkor köteles a cég fizetni"

- mondta az utazási jogi szakértő. Azok az utasok viszont, akik úgy döntöttek, hogy a poggyászuk nélkül nem indulnak el, az ügyvéd szerint önként elálltak a fuvarozási szerződéstől, és ebben az esetben szerinte még a repülőjegy ára sem jár vissza nekik.

Kiszolgáltatott helyzetben van az utas mindkét esetben, de a szakértő szerint nincs szükség jogszabály-módosításra.

"Az uniós rendelet szigorúan szankcionálja a járatok késését, törlését, a Montreali Egyezmény pedig szintén szabályozza a kártérítési kérdéseket. Inkább a piaci szabályozókra kell hagyatkozni. Mindenki el tudja dönteni, hogy fapados vagy hagyományos járatot vesz-e igénybe. Fizethet többet az utas, és akkor jóval kisebb a kockázata annak, hogy nem időben vagy nem a kívánt célállomásra érkezik meg, esetleg a poggyásza marad le" - mondta Salamon András.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
A hidegháború óta eltelt idő legveszélyesebb nyara jön
Kis-Benedek József az Arénában

"A hidegháború óta eltelt idő legveszélyesebb nyara jön"

Az InfoRádió Aréna című műsorában Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő, címzetes egyetemi tanár arról is beszélt, hogy meglátása szerint a közel-keleti konfliktus esetében nagyobb az eszkaláció veszélye, mint Ukrajnából. Szerinte szinte lehetetlen kiszűrni azt, hogy Rafah városában ki a Hamász harcosa és ki nem az, emiatt is lassú az ottani helyzet megoldása és rosszat sejtet az izraeli sietség.

Érkezik a kínai elnök, óriási lezárások jönnek – itt vannak a részletek

Mutatjuk, melyik fővárosi útvonalakon mikor kell jelentős korlátozásra számítani.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.08. szerda, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×