eur:
410.96
usd:
392.54
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Fiatal utasok tartanak a 4-es metró végállomásához a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) őrmezői autóbusz végállomásáról. Távolabb személygépkocsikkal teli P+R gépjárműparkoló, a háttérben pedig a múlt század hetvenes éveiben épült őrmezői lakótelep épületei.          MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: Jászai Csaba

Több mint 30 ezer parkolóhely hiányzik Budapesten

Budapesten 40 ezer P+R parkolóhely kellene, de mindössze 5700 van. A főváros jövő év végéig 1550 új helyet épít.

Nem tárgyalt a több kerületet érintő új parkolási fizetőövezetek kialakításáról szóló előterjesztésről a képviselők a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén. A javaslatot a testület Pokorni Zoltán (Fidesz-KDNP), a XII. kerület polgármesterének kezdeményezésére vette le a napirendjéről.

Az újabb fizetős övezetek még inkább P+R parkolókba terelnék az autósokat, csakhogy nincs elég belőlük. Egy 2008-as tanulmány szerint 40 ezer kedvezményes parkolóhelyre lenne szükség Budapesten. Ehhez képest a főváros 2019 végéig nagyjából 1550 új hellyel tervezi növelni a meglévő 5700 P+R parkolói számát.

A 24.hu érdeklődésére a Fővárosi Önkormányzat közölte, hogy a Hűvösvölgyi út melletti Akadémia Parknál, illetve Békásmegyeren a HÉV-állomás mellett összesen 250 új parkolót terveznek. Ezenkívül zajlik a körülbelül 1200 új P+R férőhely létesítésének előkészítése a Mexikói út környékén, illetve Újpest-Városkapu térségében. Ebben az esetben az összköltség körülbelül 3,5 milliárd forint, amelynek nagyobbik részét EU forrás biztosítja.

A jelenleg zajló elővárosi vasútfejlesztési munkák (Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Hatvan vasútvonalak) során is épülnek majd a fővárosban kisebb P+R parkolók, 100 körüli férőhelyszámmal. A további parkolófejlesztések az egyéb, kötöttpályás gyorsvasúti hálózatfejlesztések függvényében valósulhatnak meg (M1-es, M3-as, M4-es metrók meghosszabbítása, M2-es metró-H8-as HÉV összekötés, H6-os és H7-es HÉV fejlesztése, villamosvonalak fejlesztése stb.), ezek megvalósulásának időpontja és finanszírozása ma még nem látható.

Távlati tervek szerint 2030 körül érheti el a fővárosi P+R hálózat nagysága a 20 ezer körüli férőhelyszámot, amelyet a vasútfejlesztések függvényében a fővárosi agglomerációban további 20 ezer P+R férőhely egészíthet ki.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a kőolaj-előállításban érdekeltek, a távközlési szektor cégei, a feldolgozóipari gyártók (bioetanol, keményítő, napraforgóolaj), valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×