eur:
394.37
usd:
370.04
bux:
65045.06
2024. április 19. péntek Emma
Nemsokára minden fővárosi álma teljesülhet

Nemsokára minden fővárosi álma teljesülhet

A főpolgármester szerin jövőre szinte teljesen megújulhat a BKV busz-, troli- és metróállománya.

A most 50 éves BKV szolgáltatásait naponta több mint egymillió ember veszi igénybe – mondta a főpolgármester a közlekedési társaság fél évszázados fennállása alkalmából tartott budapesti rendezvényen.

Tarlós István az eseményen a BKV járműparkjának megújításáról azt mondta,

  • 2010 és 2017 között 1010 buszt cseréltek le, 2019 végéig ez a szám 1200-1300-ra nőhet, így a társaság teljes buszparkja megújulhat.
  • Az elmúlt hét évben 51 trolibuszt cseréltek le, 2019 végéig újabb 62 új trolibusz érkezik, így a trolibuszállomány is teljesen kicserélődhet.
  • Hét év alatt 84 villamost cseréltek le, és a következő másfél-két évben további 26 új villamos érkezik. Ennek köszönhetően a BKV villamosparkjának egyharmada újul meg 2019-ig – tette hozzá főpolgármester.
  • Összesen 170 metrókocsit cseréltek le, 2019-ig teljes mértékben megújul a BKV metróparkja, a kisföldalatti 23 járművének kivételével.

A főpolgármester szerint

a BKV vezetése és teljes állománya szakmai szempontból megállja a helyét az európai és nemzetközi porondon.

Állandó küzdelem a rongálók ellen

A Magyar Idők arról számolt be, hogy a MÁV-HÉV Zrt. folyamatosan küzd a HÉV-szerelvények megrongálása ellen. A lap kiemeli, hogy tavaly több mint száz esetben firkálták, graffitizték és hússzor rongálták meg a HÉV-szerelvényeket tavaly.

A kocsik mellett az állomásokat és a megállóhelyekben is gyakran kár keletkezik: sokszor betörik a perontükröket, szétrugdossák a padokat, valamint festékkel csúfítják el az állomásépületeket is.

A károk helyreállítása több mint hétszázmillió forintjába került a MÁV–HÉV Zrt.-nek.

A HÉV-kocsikat külső felületét csak vegyszerrel lehet megtisztítani, emiatt a jármű fényezése is sérül, ezért az is javításra szorul. A fóliázott felületű kocsik esetében ez gyorsabb és egyszerűbb, ezért a MÁV–HÉV Zrt. lefóliázza a járművek külső és belső felületét.

A közlekedési vállalat mindent elkövet a rongálások visszaszorítása érdekében: együttműködik a HÉV-vonalak mentén fekvő önkormányzatokkal, kamerarendszerek kiépítését, üzemeltetését tervezik közösen.

A közlekedési társaság jelenleg a kocsik belső terének színvilágát szeretné korszerűbbé tenni, ezért kialakított egy prototípust, amelyben kicserélték az üléshuzatokat és átfestették az elválasztóparavánokat, valamint a kapaszkodókat.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: eljött az idő, hogy Budapest után Brüsszelben is megmentsük a szabadságot

"Amíg nemzeti kormány lesz, Magyarország nem lép be az ukrajnai háborúba senkinek az oldalán" - jelentette ki a Fidesz EP-kampánynyitó rendezvényén pénteken Orbán Viktor pártelnök. "No migration, no gender, no war" - adta ki a hármas jelszót.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
Hogyan és melyik AI-projektbe vágj bele? Erről lesz szó egy teljes napon át!

Hogyan és melyik AI-projektbe vágj bele? Erről lesz szó egy teljes napon át!

Milyen változásokat hoz az AI az üzlet számára az egyes szektorokban és területeken, és hogyan vágjunk bele az AI-projektekbe?  Egy teljes konferencianapon keresztül ezzal foglalkozunk az AI in Business c. rendezvényünkön április 23-án. Mellébeszélés helyett üzleti stratégiákat, valós megoldásokat és use case-eket mutatnak be a témát ismerő tanácsadók, IT-beszállítók, és azok a nagyvállalati vezetők, akik már aktívan keresik vagy már meg is találták az AI-ban rejlő üzleti lehetőségeket. 7 szekció, több mint 40 előadó egy helyen!

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×