Áramszünet esetén a fogyasztók a meghibásodott televízióikkal, hűtőikkel vagy más nagy értékű eszközeikkel keresik meg a szolgáltatót, mondta Kóródy Dávid a Budapesti Békéltető Testület hivatalvezetője az InfoRádiónak. Hozzátette, hogy a Budapesti Békéltető Testület azonban elsősorban nem ilyen esetekben segít közvetíteni a vitás felek között.
A fogyasztónak a kár esetén az elosztói működési engedéllyel rendelkező szolgáltatóval szemben kell fellépnie.
A felmerült kárt a fogyasztónak bizonyítani kell,
például a javítási számla bemutatásával, továbbá egy szakvéleménnyel kell alátámasztania, hogy meghibásodást az ármakimaradás okozta. Ha az eszközt már nem lehet megjavítani, akkor a vásárlást igazoló számlával lehet az eszköz árának a megtérítését kérni a szolgáltatótól, tette hozzá Kóródy Dávid.
Menekülőút
„Ha a fogyasztó mindezeket igazolja, az áramszolgáltató még akkor is kimentheti magát a kártérítés alól”
– mondta Kóródy.
A cégnek erre akkor van lehetősége, ha bizonyítja:
- a feszültség nem haladta meg az üzletszabályzatban rögzített mértéket
- ha bizonyítja, hogy a tönkrement készülék nem volt ellátva megfelelő védelemmel a túlfeszültség ellen.