Az Országgyűlés nemzetbiztonsági bizottságának azért is foglalkoznia kellene az üggyel a Magyar Idők szerint, előzetesen négy héten át tesztelték a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. szakemberei az online jegy- és bérletértékesítési rendszert, ennek során 450 hibát találtak. A problémákat azonnal jelezték a T-Systemsnek, ezek elhárításáról és a szolgáltatás biztonságos indításáról jegyzőkönyv is készült.
Mintegy 450 hibát találtak és jeleztek a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) informatikai szakemberei a T-Systems Magyarországnak az online jegy- és bérletértékesítési rendszer indítását megelőző négy hétben – értesült a Magyar Idők. Korábban olyan híresztelések jelentek meg, hogy a BKK tesztelés nélkül vett szolgáltatást a német informatikai vállalattól. Az első hibajegyet június 16-án regisztrálták a tesztelésben részt vevő BKK-s szakemberek.
A lap információi szerint a rendszert vezérlő program több száz gyenge pontja között volt az is, amelyet a július 13-i indulást követő napon a magát etikus hekkernek nevező illető megtalált. A 18 éves, jelenleg bűncselekmény elkövetésével gyanúsított személy nem törte fel a rendszert, hanem a termék árának átírásával (POST requestben) 50 forintért vásárolt havi bérletet. A T-Systems vezetése fél nappal az online jegyrendszer élesítés előtt saját munkatársaival is végeztetett még egy tesztsorozatot.