Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Újabb fordulat Budapest első felhőkarcolója ügyében

Újabb fordulat Budapest első felhőkarcolója ügyében

Míg az ellenzők szerint egyáltalán nem kell, és zavarná a város látképét a Kopaszi-gáttól nyugatra tervezett 120 méteres magasház, a kerület főépítésze szerint a hazai szabályozások miatt egy magasabb, 150 méteres felhőkarcoló mutatna igazán jól.

Különleges építészeti megoldás kell, hogy ne egy doboz épüljön fel – mondta Takács Viktor a Lágymányosi-öbölbe tervezett 120 méteres magasházról szóló nyilvános vitán, és Újbuda főépítésze úgy fogalmazott: a hazai építésügyi szabályozás miatt nem tud olyan karcsú lenni a tervezett toronyház, mint más európai vagy tengerentúli városokban felépült társai. A problémát az jelenti, hogy a kötelező elemek – sok lift, lépcsőház, bonyolult megoldások – miatt túl széles tornyot kell építeni. Megjegyezte:

egy 40 emeletet meghaladó, 150 méter magas épület mutatna jól

a hazai építési szabályokat figyelembe véve - írja a Magyar Idők.

A kihívás nagyságát jól mutatja, hogy a beruházó Property Market nyolc, nemzetközileg is elismert tervezőirodát hívott meg, hogy egy ikonikus, szoborszerű épületet tervezzenek, de a pályázaton nem találtak maradéktalanul megfelelő tervet. Az is kiderült, hogy egy ilyen épület 2-2,5 év alatt felépíthető. A főépítész szerint az előkészületek is ugyanennyi időt vesznek igénybe, amiből már letelt 1-1,5 év. 

A fórumról megjelent sajtótudósítások után a beruházó Property Market ügyvezető igazgatója, Árendás Gergely közölte, nem kívánják a jelenleg hatályos településrendezési szabályok módosítását kezdeményezni és

a BudaPart legmagasabb épületének fejlesztését a jelenleg hatályos, 120 méteres magassági szabályok figyelembevételével tervezik.

Címlapról ajánljuk
Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×