Kedden a napi.hu azt írta, hogy a minisztérium tett ilyen javaslatot a fővárosnak. A teljes autóállomány-cserére két dátumot is említettek: 2020-tól már ne lehessen taxiengedélyt kapni csak elektromos kocsira, 2023 után ne is lehessen mással közlekedni.
Ezzel kapcsolatban az NGM közölte: kiemelten támogatja az elektromobilitás elterjedését, ezzel együtt a az elektromos taxik térnyerését is. Ennek a törekvésnek ad hangsúlyt a tárca és a Főváros között létrejött elektromobilitási együttműködési megállapodás is. A minisztérium ebben semmilyen konkrét tiltás bevezetését nem javasolta a Fővárosi Önkormányzatnak, különös tekintettel arra, hogy az elektromobilitás elterjedését célzó intézkedések fókuszában a korlátozás helyett mindig az ösztönzés állt.
A Jedlik Ányos terv tartalmazza azokat a lépéseket, direkt és indirekt ösztönző eszközöket és szabályozási feladatokat, amelyek az elektromos közlekedés elterjedéséhez szükségesek. A kormány a korábban a tisztán elektromos hajtású személy- és kishaszon gépjárművek beszerzésének támogatására biztosított 2 milliárd forintos keretet a közeljövőben további 3 milliárd forinttal megemeli, amellyel így már nagyjából 3400 jármű vásárlását segíti.