Előterjesztői expozéjában Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára aláhúzta, hogy az javaslat a legálisan dolgozó, adófizető taxisok érdekében kezdeményezi az eddigieknél is keményebb szankciók bevezetését.
"Az előírásokat szándékosan figyelmen kívül hagyó és ezzel jogosulatlan versenyelőnyhöz jutó vállalkozásoknak nincs helye a taxiszolgáltatások piacán."
Az előterjesztés értelmében a hatóságok blokkolhatnák az Uber vagy a hasonló szolgáltatást nyújtó alkalmazások honlapját, 9 büntetőponttal, majd újabb jogsértés esetén jogosítványuk fél éves bevonásával sújthatnák az engedély nélküli sofőröket, továbbá a jogellenes tevékenységre használt személygépkocsit elsőként hat hónapra, majd – újabb eset nyomán – akár három évre is kivonhatnák a forgalomból.
László Tamás, a Fidesz vezérszónoka reményét fejezte ki, hogy a módosítás után elindulhat a személy-fuvarozási piac, az innovációra jóval nyitottabb reneszánsza.
"A törvény érvényesíti az egyenlő felek között történő fair verseny elvét. Mindazonáltal a fenti elv rögzítése nem hitelteleníti a tényt, hogy maga az Uber vagy a hozzá hasonló elven működő szolgáltatások, mint szolgáltatás versenytársait megelőzheti mind mentalitásban, mind átláthatóságban, mind az utasokhoz való hozzáállásban, mind a technológiai fejlettségben."
Tóth Bertalan, az MSZP részéről azonban úgy látta, hogy a helyzet megfelelő szabályozására, nem az újítások betiltására volna szükség.
"Az, hogy ezekre a problémákra az a megoldás, hogy betiltjuk és ellehetetlenítjük és blokkoljuk a weboldalt, ez elfogadhatatlan."
A jobbikos Staudt Gábor maga is rossz válasznak tartotta az előterjesztést a kialakult helyzetre.
"Így ebben a formában bár egyet tudunk érteni nagyon sok probléma-felvetéssel de csak tartózkodni tudunk."
Schmuck Erzsébet, az LMP vezérszónoka úgy vélte, hogy a kabinet képtelen felfogni a mai világot.
"Nem a taxisok monopóliumának védelmére volna szükség, hanem egy olyan szabályozásra, ami kikényszeríti az Uber adózását de kihasználja annak innovációs és társadalmi hasznát."
A frakció nélküli kis-pártok közül a Demokratikus Koalíció szerint tisztességes szabályozással kellene megoldani a taxisok és az Uber vitáját, az Együtt engedélyezné az Uber működését, hogy az utasok dönthessék el mivel akarnak közlekedni, a PM ostoba lépésnek tartotta az Uber betiltását, a liberálisok pedig az alkalmazás legalizálását szorgalmazták.