Az MSZP és a Fidesz májusban megkezdi a kampányt, ekkortól pedig az MDF-nek és az SZDSZ-nek sokkal kisebb esélye lesz arra, hogy üzenetét eljuttassa a választókhoz - véli Fűrész Gábor politikai kommunikációs szakember.
A kis pártok számára ezért létkérdés volt, hogy még a nagyok előtt kampányoljanak.
A Fidesz és az MSZP várhatóan rövid ideig folytat majd intenzív kampányt, ennek főleg belpolitikai okai vannak, hiszen Magyarországon a közfigyelem jelenleg nem az európai parlamenti választásokra terelődik.
Az MSZP-t ráadásul belső ügyei és a kormányalakítás akadályozta meg abban, hogy korán elkezdje reklámhadjáratát, és a Fidesz is inkább az országot leginkább foglalkoztató kérdésekre koncentrál.
A szakértő szerint ez nem véletlen, hiszen bár a választás kimenetele a politikai közhangulat fokmérője lehet, az EP-választásokon ugyanakkor valószínűleg lényegesen kevesebben voksolnak majd, mint ahányan egy országgyűlési választáson tennék.
Hanganyag: Nagy Tamás