Az egyeztetésen Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke ismertette a sztrájkköveteléseiket: a 250 ezer forint juttatást a MÁV Cargo privatizációs bevételéből minden vasutasnak, 10 százalék kiszervezési pótlékot a MÁV-leányvállalatok dolgozói számára. Az eddigi fő követeléseket a VDSZSZ kiegészítette 2009. évre vonatkozóan 7 százalék bérfejlesztési igénnyel.
A MÁV-társaságok képviselői megismételték korábbi álláspontjukat, hogy nincs jogi és gazdasági lehetőségük a MÁV 250 ezer forint kifizetésére a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve a 10 százalék kiszervezési pótlék juttatására.
A MÁV Zrt. és a MÁV Gépészet Zrt. képviselői közölték, hogy tartják magukat a 2008. decemberben a többi reprezentatív szakszervezettel kötött 2009. évi bérmegállapodáshoz, és végrehajtják a 4,1 százalékos béremelést, illetve az éves béren kívüli juttatást 270 ezer forintra növelik.
A MÁV-START Zrt. képviselője az egyeztetésen elmondta, hogy bár folynak a tárgyalások a 2009. évi bérfejlesztésről, még nem született megállapodás. A MÁV-START Zrt. a MÁV-csoportnál megvalósuló 4,1 százalékos bérfejlesztés végrehajtására adott ki utasítást.
Az egyeztetés után Bárány Balázs az MTI-nek elmondta: nem kétséges, ha követeléseik nem teljesülnek, akkor folytatni fogják a gördülő sztrájkot. A sztrájk folytatásának időpontját még nem döntötték el, de a munkabeszüntetés folytatására számítani kell - tette hozzá.
Az egyeztetés után Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője elmondta: a MÁV kérte, hogy a szakszervezet nevezze meg honnan szerezte azt az információt, amely szerint a vasúttársaság elbocsátana 5.000 vasutast. A szakszervezet nem nevezte meg a hír forrását. A vasúttárság továbbra is rémhírkeltésnek, a munkavállalók elbizonytalanításának minősíti ezeket a híreszteléseket, amelyeket határozottan cáfolt.
Súlyos gond merült fel az elektromos autózással kapcsolatban