Az elnök, aki egyben a BKV felügyelőbizottságának is tagja, elmondta: a szakszervezet azt szeretné, ha a bíróság kimondaná, hogy az eddigi bérezési forma, a startdíj nem egyenlő a teljesítménybérezéssel, illetve állapítsák meg azt is, hogy három évre visszamenőlegesen mennyi elmaradt bér jár a munkavállalóknak a ki nem fizetett túlórák és a vontatási költség miatt.
Szabó István az ügy hátteréről elmondta: a közlekedési vállalat még 1989-ben állapodott meg a trolibusz-ágazatban dolgozókkal arról, hogy teljesítménybérezést vezetnek be az ágazatban. A cég startdíj elnevezéssel vezette be az új bérezési formát, amely azonban a 2002-es törvényi változások óta jogellenes, hiszen egy előre meghatározott összegről van szó, s a munkáltató nem a tényleges túlórákat fizeti.
A vontatási költség azoknak a trolibuszvezetőknek jár, akik csuklós járművet vezetnek.
A szakszervezetek kérték a 19 évvel ezelőtti megállapodás kiadását a munkáltatótól, de a BKV ezt azzal hárította el, hogy nincsenek már meg a dokumentumok.
A per múlt pénteken kezdődött, a munkáltató külső szakértő bevonásával vizsgálja a szakszervezet követelését.
Szilágyi Károly, a BKV szóvivője hétfőn azt közölte, hogy a cég és a szakszervezet között valóban van egy "vita" az elszámolással kapcsolatban, ezért már folynak a tárgyalások az ügy házon belüli rendezése érdekében.
Hozzátette, hogy a BKV-hoz eddig nem érkezett keresetlevél a perrel kapcsolatban.
Élet-halál között van két fiatal, akik „metrószörfözés” közben szenvedtek balesetet