Az InfoRádió egyik hallgatója, Kyru Dimitriszné még mindig nem kapta meg azt a bútort, amelynek már hetek óta meg kellett volna érkeznie. Siklósi Máté fogyasztóvédelmi szakértő szerint ebben az esetben a fogyasztónak joga van a jegybanki alapkamattal növelt nettó vételárat követelni, valamint ügyintézési vagy egyéb fájdalomdíjat kérni kártérítésként. Ha erre nem hajlandó a kereskedő, akkor jogorvoslatért békéltető testülethez vagy bírósághoz lehet fordulni - tette hozzá a panaszfal.hu főtanácsadója.
A polgári törvénykönyv meghatározza, hogy a cégeknek, amennyiben fogyasztói forgalomba hoznak bármit is, és ezzel kapcsolatosan különleges ajánlatokat, akciókat hirdetnek meg, akkor az ott vállalt kötelezettségektől nem térhetnek el, és ha mégis eltérnek, akkor jogszabálysértést követnek el - közölte a fogyasztóvédelmi szakértő.
Siklósi Máté kiemelte: a fogyasztó megtévesztésének minősül az is, ha a kereskedő a reklámújságban állít valamit, de nem teljesíti, vagyis amennyiben akciót hirdet, de nincs megfelelő készlet a termékből.
Egy másik hallgatónk, Varga László, egy betéti társaság ügyvezető igazgatója a cége működéséhez szükséges nagy értékű számítógép monitor garanciális javítását nem tudta elérni az egyik márkaszervizben. Erről a szakértő azt mondta: önkéntes jótállás esetén a felek által megállapított szerződési feltételek írják elő a szerződés szabályait, vagyis ha megállapodtak volna abban, hogy cserekészülék jár minden javítás idejére, akkor kapnia kellett volna monitort. Ebben a panasz rendezésének ideje alatt is megállapodhattak volna - tette hozzá.
Hanganyag: Herczeg Zsolt