Szerdán ismét, immár hatvanadszor egyeztetnek a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének vezetői a MÁV-társaságok képviselőivel.
A Gaskó István vezette érdekképviseletnek két fő követelése továbbra is az, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételéből minden vasutas számára fizessenek ki nettó 250 ezer forintot, valamint, hogy a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak - a 2008-as évre visszamenőleg is - biztosítsanak 10 százalékos többlet-béremelést.
A szakszervezet a legutóbbi, pénteki egyeztetést követően azt közölte, hogy ha nem lesz érdemi elmozdulás a tárgyalásokon, készek újra sztrájkolni.
A MÁV Zrt. kommunikációs osztálya az InfoRádiónak megerősítette: tartják magukat az év eleji álláspontjukhoz, mivel a szakszervezeti követeléseknek sem jogi, sem gazdasági alapja nincs. A vasúttársaság továbbra is irreálisnak tartja a VDSZSZ követeléseit, ugyanakkor hangsúlyozták azt is, hogy a MÁV-nál nem terveznek létszámleépítést, legfeljebb az átszervezések hozhatnak magukkal némi mozgást.
A MÁV Cargóért kapott 100 milliárd forintot - ahogy azt a privatizációs szerződés aláírásakor Heinczinger István is elmondta - tőkepótlásra, kedvezőtlen hitelek törlesztésére és vasúti fejlesztésekre fordítja a társaság, azaz - ahogy fogalmaztak - a társaság gazdasági stabilitására.
A vasúttársaság kész tárgyalni a szakszervezetekkel, de az év eleje óta követelt privatizációs részesedést és az ehhez kapcsolódó rendkívüli béremelést nem hajlandó megadni.
Bejelentést tett Robert Fico állapotáról a miniszterelnök-helyettes