A tárgyalások eredményeként Hagyó Miklós országgyűlési képviselőként olyan módosító indítványt nyújtott be a 2009-es költségvetés tervezetéhez, amely szerint a BKV javára csoportosítanának át több mint 30 milliárd forintot a helyközi közlekedés, azaz a MÁV rovására.
A tárgyalások nyilvánosságra kerülése azért meglepő, mert tegnap a Pénzügyminisztérium szóvivője kategorikusan cáfolta, hogy a kormány megsegítené a közlekedési céget. Pichler Ferenc úgy fogalmazott: a kabinet álláspontja szerint a céget a BKV tulajdonosának, a Fővárosi Önkormányzatnak kell finanszíroznia.
A közlekedési vállalat jelenleg több mint 80 milliárd forint adósságot görget maga előtt, az idén 20 milliárdos veszteséggel számol. A BKV évente 130 milliárd forintból gazdálkodik, ennek a felét fizetik a jegyek és bérletek megvásárlásával az utasok, az állam tömegközlekedési normatíva címén nagyjából évi 30 milliárdot ad a cégnek.
A tulajdonos főváros évek óta csak a nagyobb fejlesztésekre ad pénzt; a működésre egyetlen fillért sem utal át.
Ennyire különleges ajándékot kapott Hszi Csin-ping Orbán Viktortól