eur:
389.69
usd:
362.75
bux:
68050.43
2024. május 3. péntek Irma, Tímea

A vízfej leépítésére készül az új BKV-vezér

Létszámleépítés helyett struktúraváltoztatást tervez a BKV vezérigazgatója, Kocsis István szerint ugyanakkor az irodai teendőket kevesebb ember is el tudná látni. A privatizációt nem tartja elképzelhetőnek, viszont kisebbségi tulajdonosokat szívesen látna az új vezető, aki szerint a buszpark 60 százalékát le kellene cserélni.

A jelenleginél lényegesen kisebb vezetéssel irányítaná a BKV-t Kocsis István, a cég új vezérigazgatója, aki a fizikai dolgozók létszámát nem csökkentené. A tervezett struktúraátalakítás keretében a létszám is változni fog, de ez nem érinti a sofőröket.

A szakszervezetek is megértik talán, hogy mindenkinek az a jó, ha a cég eredményesen működik, egy veszteséges vállalat nem tudja a dolgozóit színvonalasan ellátni - szögezte le Kocsis István az InfoRádió Aréna című műsorában, megjegyezve, hogy csütörtök reggel találkozik az érdekképviseletek vezetőivel.

Kocsis István kifejtette: elöregedett a gépjárműpark, jelentős részét le kellene selejtezni. Noha az ezernégyszáz busz mellett ezerhatszáz más járműve is van a cégnek, de a buszpark állapota a legkritikusabb, itt legalább 60 százalékos selejtezésre van szükség. A fenntartás is azért kerül ilyan sokba, mert üzemképes állapotban kell tartani ezt a buszparkot.

Autóbuszvásárlásra 60-80 milliárd forintra lenne szükség, amivel gyors eredményeket lehetne elérni, de a vezérigazgató nem számol azzal, hogy lesz pénz erre a célra. Marad az a lehetőség, hogy a BKV rendbetételével a jegyárbevétel és az árkiegészítés stabilan biztosítsa a költségek fedezetét.

Ha pedig az Európai Uniós irányelvekkel összhangban álló törvények születnek, akkor lehetősége nyílik Budapest önkormányzatának, hogy tíz éves szolgáltatási szerződést adjon a cégnek - tette hozzá.

A buszcserére visszatérve Kocsis István elmondta: ha ez a két elem együttesen rendelkezésre áll, a vállalat vezetése föl tudna építeni egy olyan lízingkonstrukciót gyártók és bankok segítségével, amelynek keretében ők finanszírozzák a cserét. Így két-három év alatt ezer buszt is ki tudnának cserélni.

A mai helyzetben a cégvezető szerint nem lehetséges a magántőke bevonása a BKV működésébe. A privatizációt a vezérigazgató kizárta, viszont olyan helyzetet szeretne teremteni, hogy a cég vonzó legyen a befektetők számára.

A vezérigazgató kisebbségi tulajdonosok beszállását tudja elképzelni, leginkább a nem kötött pályás közlekedés területén, azaz a buszrészlegbe. Rámutatott, már ma van is olyan magáncég, amelytől járatokat bérel a BKV. Szerinte ez is mutatja, nem feltétlenül kell a BKV-nak lefednie az egész várost. A vállalkozások legalább javítanák a versenyt - fűzte hozzá.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Bujdos Eszter az üzemanyagárakról: most lehetünk optimisták

Bujdos Eszter az üzemanyagárakról: "most lehetünk optimisták"

A kormányzat nyomásának engedve, illetve az olaj világpiaci árának következtében folyamatosan csökken az üzemanyagok ára a hazai benzinkutakon. Ha a forint erősödni tudna a dollárhoz képest, akkor az árak elérnék a régiós középmezőny átlagát. Az InfoRádió az árak alakulásának hátteréről és a várakozásokról kérdezett szakértőt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.03. péntek, 18:00
Bakondi György
a miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója, a Stratégiai Tanácsadó Testület tagja
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. május 3. 11:16
×
×
×
×