eur:
389.26
usd:
362.99
bux:
68123.99
2024. május 3. péntek Irma, Tímea

Addig tart felújítani a Szabadság hidat, mint megépíteni 110 évvel ezelőtt

A Szabadság híd rekonstrukciója körülbelül annyi időt vesz igénybe, mint 1894-96 közötti megépítése. A többszöri határidő-módosítások után a teljes forgalom várhatóan csak jövő májusban indulhat meg. A héten olyan hírek láttak napvilágot, hogy az éjszakai munkavégzés korlátozása miatt késhet az átadás, összeállításunkból azonban kiderül, hogy a csúszás okai korábbra nyúlnak vissza.

A Szabadság híd felújítása az eredeti tervek szerint 2007 januárjában kezdődött volna, ám a metróépítés ütemezésére való hivatkozással a munkálatok indulását 2007 augusztusára tették át. A járdák felújítása már tavasszal elkezdődött, az átkelőt végül augusztus 21-én zárták le.

Később és drágábban

Mintegy három hónappal a lezárás és a komolyabb munkálatok megkezdése után, tavaly novemberben elsőként az InfoRádió adta hírül, hogy az átadás két hónappal később lesz, és a költségek is növekednek. A mintegy 600 millió forintos pluszkiadás oka egyrészt az, hogy díszvilágítást építenek ki, ami 250 millió forintba kerül, másrészt pedig a felújítást összehangolják a 4-es metró Fővám téri megállójának építésével.

Akkor még úgy tűnt, hogy a teljes forgalom 2008-2009 telén indulhat meg a hídon. Később aztán újra módosult az időpont, és akkor sem előbbre hozták az átadást: 2009 májusa lett az új dátum.

Volt azért jó hír is, a Fővárosi Önkormányzat aláírta a Szabadság híd felújításáról szóló támogatási szerződését a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséggel. A főváros a kormány támogatási döntése értelmében a Szabadság híd felújítási költségének 50 százalékára, mintegy 2,5 milliárd forint uniós támogatásra vált jogosulttá. A felújítás 5,3 milliárd forintba kerül.

Az éj leple alatt

"Késhet a Szabadság-híd átadása, mert vasárnap éjszaka a rendőrség leállította a zajos munkát, s a folytatásra csak korlátozott engedélyt adott ki az V. kerületi önkormányzat" - adta hírül szeptember 4-én a Népszabadság. A korlátozás azt jelenti, hogy hétvégén nem lehet éjszaka dolgozni.

Idén nyáron is rendszeresen dolgoztak a felújítók éjszaka (éjfél után is), ráadásul meglehetősen zajos munkálatok folytak. Nem teljesen érthető tehát, hogy a környéken lakókat miért most kezdte el zavarni a zaj?

A 47-es és 49-es villamos a jelenlegi ütemterv szerint idén karácsony előtt indulhat meg újra a hídon, az autósok viszont csak jó fél évvel később, 2009 májusában vehetik birtokba a megújult hidat. A 4-es metró Fővám téri állomásának építése miatt ugyanis meg kell hosszabbítani a 2-es villamos alagútját, és emiatt lezárják a Vámház körutat, a Belgrád rakpartot pedig dél felé egyirányúvá teszik ez év végéig.

A hídról további információk itt olvashatók.

Régi fényképek; és a híd adatairól bővebb információk itt.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.03. péntek, 18:00
Bakondi György
a miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója, a Stratégiai Tanácsadó Testület tagja
Szép pluszban zárt Amerika

Szép pluszban zárt Amerika

Vegyes mozgásokat láttunk ma a nemzetközi részvénypiacokon, Európában a befektetők a Fed tegnapi üzeneteit emésztették, miközben tovább dübörgött a gyorsjelentési szezon is, például Európa legnagyobb cége, a gyógyszergyártó Novo Nordisk, valamint a Shell is ma jelentett - mindkét cég megverte az elemzői profitvárakozásokat. A vezető amerikai indexek egy százalék körüli pluszban fejezték be a napot. Ezzel a mai napi izgalmaknak még nincs vége, hiszen az amerikai zárás után jelent majd az Apple is, amely jelenleg a világ második legértékesebb cége a Microsoft után.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×