Bemutatták az első magyar hibrid személyautó sorozatgyártásra szánt prototípusát, a Solót. A háromszemélyes kisautó az őriszentpéteri ANTRO (Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó) Kht. mérnökeinek hét éves munkájával készült el.
A tervezésnél a fő szempont a környezet kímélete és a gazdaságosság volt. A Solo egyik tervezője közölte: a kerékagyakba szerelt elektromotorokat meghajtó lítium-ion akkumulátorokat a tetőn elhelyezett napelemek és a bioetanollal működő motor mellett az utasok is tölthetik; az ülések elé szerelt pedálokkal egy generátort táplálhatnak, akár autópályán is, 140 kilométeres óránkénti sebességnél.
A kocsi szén-dioxidban számolt károsanyag-kibocsátása 3,3 kilogramm 100 kilométerenként, a fogyasztása pedig másfél liter. A karosszéria és a váz kis tömegű, de erős és tartós szénszálas kompozitból készült, az autó súlya ezért csupán 270 kilogramm. Az áramvonalas forma és a hagyományos égőknél sokkal kevesebbet fogyasztó ledekkel - fénykibocsátó diódákkal - megoldott világítás is az energiatakarékosságot szolgálja. Magyar Zsolt kiemelte: a futurisztikus, tengerkék színű és sajátos külsővel bíró autó plexi borítása nanotechnológiás festékkel lett festve.
Az első magyar hibridautó szériagyártása legkorábban 2012-ben kezdődik - közölte a Solo tervezője. Hozzátette: az ára megegyezik majd egy alsó-középkategóriás kisautóéval, fenntartása viszont sokkal olcsóbb lesz.
A cég következő fejlesztése a Duo fantázianevű, hatszemélyes modell, amelyet a terv szerint negyedóra alatt szét lehet bontani két kis Solóra.
Hanganyag: Nagy Tamás