Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes előterjesztése a menetrend-módosításról, valamint a finanszírozási problémákról is szólt, a kabinet azonban egyelőre csak a pénzügyi mértékről, a 3 milliárd forintról döntött - mondta a távirati irodának Nyáry Krisztián, a Városháza kommunikációs igazgatója. A konkrét járatritkításokkal egy hét múlva foglalkozik a kabinet.
A közlekedési vállalat korábban 6 milliárd forintos megtakarítást tartott szükségesnek, a városvezetés azonban ehhez nem járult hozzá.
A BKV Zrt.-nél a 80 milliárd forintos adósságállomány mellett 2008-ra több mint 10 milliárd forint üzemi veszteség várható. A hiány csökkentésére a BKV jövő hétre intézkedési csomagtervet készít a városvezetés számára.
Tarlós István fideszes fővárosi frakcióvezető szerint már a kabinet is veszélyben érzi a város működését, ezt jelzi, hogy a BKV működését a városvezetés is tarthatatlannak ítéli meg. Ezért terveznek különböző pénzbeszedő akciókat, amelyeknek semmilyen szakmai alapjuk nincs.
A járatritkítás ellen több civil szervezet is felemelte a szavát, a többi mellett a Városi és Elővárosi Közlekedési Szövetség és a 13 fővárosi szervezetet tömörítő Podmaniczky Páholy is. A két csoportosulás korábban úgy tudta: a járatokat két lépcsőben ritkítaná a közlekedési vállalat, annak mértéke pedig elérné a 20 százalékot.
A VEKE korábban 10 százalékos járatritkításról számolt be, a Podmaniczky Páholy szóvivője ennél is nagyobb számokat emlegetett. Saly Noémi az InfoRádióban azt mondta: 40 járat megszüntetése van tervben, a megmaradók jó része pedig csúcsidőn kívül 30 percenként közlekedne.
A civilek - a VEKÉ-hez hasonlóan - úgy látják: ennek sem szakmai, sem pénzügyi alapja nincs, ezért elvárják, hogy a járatritkítások szükségességét hatástanulmányok támasszák alá. Erről szóló petíciójukat kedden adták át a hivatal illetékeseinek.
Hanganyag: Kálló Izabella