A díjak nagyságrendileg tíz-tizenötszörösére emelkedtek, de növekedett az a terület is, amelyre a behajtási engedély-kötelezettséget kiterjesztik - foglalta össze a fuvarozók problémáját Balogh György, az egyik demonstráló.
A Fővárosi Közgyűlés 2007 végén határozott a behajtási díjak emeléséről, illetve a behajtási engedélyek kiadásának módosításáról. Az új január 1-jén hatályba lépett szabályozás szerint egy kevesebb, mint hat tonnás teherautóval a Margitszigetre történő áruszállításért csupán 320 forintot kell fizetni 1 napra, egy 32 tonna feletti járművel azonban már 76800 forintba kerül egy kanyar a budai várban.
A szabályok megszegéséért minimum 10 ezer forintos bírság szabható ki - mondta Czikolai Tamás, egy másik demonstráló.
A behajtási díjak megemelése mellett a fuvarozók nehezményezik, hogy a változtatás előtt nem végeztek kellő szakmai elemzést, valamint nem értik, hogy a főváros a szigorítással miért nem várta meg, amíg elkészül az M0-ás autópálya hiányzó keleti szakasza. Így várhatóan még nagyobb lesz a forgalom a Hungária körúton és a Kerepesi úton, ezekre ugyanis továbbra sem kell engedély.
Kedden a Hungária körút forgalmát fogják gyarapítani a demonstrálók - mondta Klinka László, a Közúti Fuvarozók Érdekvédelméért Nonprofit Kft. egyik ügyvezetője. Klinka László hozzátette: még nem tudja, hogy pontosan hány fuvarozó csatlakozik a demonstrációhoz.
Legutóbb múlt hét szerdán egyeztetett a Fővárosi Önkormányzat a fuvarozókkal, és ezen a tárgyaláson Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes közleménye szerint az új rendelet eredeti szellemiségéhez hű "finomhangolás" jött létre a résztvevők között annak módosításáról. Ezen a hét legnagyobb fuvarozói szervezet képviselői voltak jelen, a nemrég megalakított Közúti Fuvarozók Érdekvédelméért Nonprofit Kft. nem.
A Fővinform ügyeletese reggel hét órakor arról számolt be: a teherautók nem okoznak fennakadást, a Hungária körúton és a Lágymányosi hídon kisebb a forgalom, mint egy átlagos reggelen.
Új világ köszöntött be a hazai bankautomatáknál