A 2008-ban kezdődő program során a magyar főváros hőtérképét rajzolják meg. A projekt háttéranyaga szerint napjainkban a nagyvárosokban egyre kegyetlenebb hőség várható.
Ennek több oka van: az aszfaltozás és a csatornázás miatt kisebb a párolgás, így kisebb a hűtés, a sötét útburkolatok több hőt nyelnek el, a gépjárművek és a klímaberendezések pedig tovább melegítik a külső levegőt. Szakemberek szerint ezért a városokban tapasztalható lokális felmelegedés gyengítése és megelőzése az egyik legfontosabb feladat.
A városvezetés megtárgyalta azt a javaslatot is, amely szerint idén kétszeresére, 19-ről 40 főre nő a 4-es metró építését koordináló DBR Metró Projektigazgatóság létszáma. A tavaly erre a célra felhasznált 264 millió forint idén várhatóan 678 millió forintra, jövőre pedig 779 millió forintra növekedik.
A létszámbővítést az előterjesztés szerint a nagyszámú vállalkozó koordinálása és az uniós támogatás bevonásával keletkező többlettevékenység indokolja.