Az InfoRádió birtokába került jelentés szerint az alagútépítés rendben halad: az északi pajzs augusztus 31-ig 392 métert, a déli 684 métert jutott előre. Három állomás, a Kelenföldi, a Gellért téri és a Fővám téri építésénél azonban gondok adódtak.
Ezért ezek szerkezetépítése továbbra is kritikus helyzetben van. A Gellért téren a metrókijárat építése, a Kelenföldi állomásnál a MÁV eltérő tervei okoznak problémát, a Fővám téren pedig a fúrópajzs fogadásának időpontja nem tisztázott.
A jelentés szerint a kivitelező azt kérte, hogy a kitermelt földet az eredeti tervekkel szemben teherautóval szállíthassák el, ne vízi úton. A kérést a BKV jóváhagyta, mert a közúti szállítás 1,7 milliárd forinttal olcsóbb és megbízhatóbb.
A földszállító tehergépkocsik 10 percenként indulnak rakományukkal a lerakóhelyre.
A jelentés kitér arra is, hogy megoldás született a metrószerelvények problémájára is. A francia szállító ugyanis automata metrókocsik leszállítására szerződött, de a beadott típusengedély-kérelmekből az derült ki, hogy ezt a feltételt nem teljesítik a szerelvények.
Hosszas tárgyalás után a szállító és a BKV abban egyezett meg, hogy módosítják a szállítási szerződést. A gyártó olyan kocsikat készít, amelyek alkalmasak az automatikus vonatvezérlési berendezések fogadására, valamint módosul a szállítás ütemterve.
A központi járműtelep építési engedélye is nehézkesen halad: a szükséges területhez tartozó két ingatlanon ugyanis perfeljegyzés van, ezért nem lehetett megvásárolni.
A jelentés összegzése szerint a 4-es metró építése során augusztus 31-ig összesen 201 követelést nyújtottak be a kivitelezők, hogy többletköltségüket térítse meg a BKV. Ebből 36-ot elfogadott a beruházó, 43-at elutasított. Az elfogadott követelések és változtatások összértéke 95 millió forint.
Biztosra veszik: orosz ügynökök robbantottak Csehországban