Az Egészségbiztosítási Felügyelet nemrég kinevezett vezetője az InfoRádióban elmondta: el akarják érni, hogy az emberek fogyasztói magatartást tanúsítsanak az egészségügyben, a befizetett járulékok fejében várják el a minőséget.
Ebben szeretnénk partnerek lenni, másrészt állandó elemzésekkel, minőségi indikátorok alkalmazásával, a kórházak és más egészségügyi szolgáltatók minőség szerinti rangsorolásával tájékoztatni akarjuk a biztosítottakat - tette hozzá Kovácsy Zsombor.
Az ellenőrzések megállapításait a szervezet honlapján is közzéteszik.
A felügyelet vezetője példaként az Egyesült Királyságot említette, ahol nagy hagyománya van az intézmények rangsorolásának ellátási-, eredmény-, betegelégedettség- és higiénés szempontok, valamint a személyzet felkészültsége alapján.
Kovácsy Zsombor szerint ez az intézmények közötti versengést is elősegítheti.
Az apparátust mintegy 60 fősre tervezik, a végső cél pedig a színvonalas és biztonságos ellátás.Panaszkodni szabad
A felügyelet egyik feladata a betegek panaszainak kezelése lesz. Az észrevételeket jelenleg levélben lehet elküldeni, de később erre e-mailben is lehetőség lesz. Az intézmény védi a gyógyítókat is, ők is kezdeményezhetnek eljárást.
Kovácsy Zsombor hangsúlyozta: a rendszer minden anomáliáját igyekeznek majd orvosolni, mint amilyen az ellátásban bekövetkező hiba, tévedés, jogszabályok be nem tartása vagy a nem megfelelő hozzáállás.
Vannak dedikált feladatköreik is, például a várólistákkal kapcsolatos panaszok kezelése.
A felügyelet ellenőrzésének végén bírságot is kiszabhat, ennek maximális összege 10 millió forint.
Érzékeny veszteség az autótulajdonosoknak: van, ahol betiltják az otthoni kocsimosást