Garai Valéria elmondta: a sztrádán már az útburkolati jeleket festik és az útpadkát rendezik, a röszkei körforgalmat pedig kedden már átadták a forgalomnak.
A 14,7 kilométer hosszúságú szakasz építését 2005. márciusában kezdték, a befejezés tervezett határideje 2006. március 31. ennél azonban hamarabb, várhatóan március 11-én nyitják meg az autópályát.
Az M5-ös autópálya Szeged és a röszkei határállomás közötti, 14,7 kilométeres szakaszának kivitelezési szerződését 2005. március végén írták alá a megbízó Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt., a kivitelező Bouygues és a Bauholding-Strabag vállalatcsoportok magyar cégei.
Az M5-re vonatkozó, 2004. szeptember 21-én módosított koncessziós szerződés és az azóta lefolytatott tárgyalások eredményeként a magyar állam 2006. március 31-től 2030-ig évente az inflációval indexált 6,82 milliárd forint, illetve 81,65 millió euró, továbbá fix 0,1 millió euró rendelkezésre állási díjat fizet az AKA Rt.-nek, az M5-ös teljes, Budapest-Röszke szakaszára.
A kecskeméti gyorshajtó kapott egy 468 ezres csekket, aztán még valamit