Az új autók biztonságosabbak, mint valaha – mondta Karl Brauer, az iSeeCars vezető elemzője, akinek a szavait a CBT NEWS alapján a kozlekedesbiztonsag.kti.hu idézi.
A tanulmány az egymilliárd járműmérföldre vetített halálos baleseti arányt használta annak meghatározására, hogy mely modellek a leginkább érintettek halálos kimenetelű balesetben. Az adatok azt mutatták, hogy 23 járműmodell legalább kétszer akkora valószínűséggel keveredett halálos ütközésbe, mint egy átlagos jármű, és az öt leghalálosabb járműmodell veszélyeztetettsége több mint négyszerese az átlagnak.
A legtöbb ilyen jármű kiváló biztonsági besorolást kapott, jól teljesítettek a törésteszteken, tehát ez nem járműtervezési probléma – mondta Brauer.
A listán szereplő modellek valószínűleg a vezetői viselkedés és a vezetési körülmények kombinációját tükrözik, ami a több balesethez és halálesethez vezetett.
Bár a híradásokban kiemelték a Tesla egyes modelljeit, az első öt helyezett között koreai, japán, európai és amerikai gyártmány is volt. Kétségtelen azonban, hogy a
Tesla Autopilot fedélzeti rendszere sok vezetőt arra sarkallt, hogy teljesen átadja a vezetés felelősségét a járműnek.
Az ezt bizonyító videók, amelyeket népszerű megosztó felületeken hoztak nyilvánosságra, valódi divattá tették a hátsó ülésen való utazást és hasonlókat. Ha egy ilyen jármű okoz vagy szenved balesetet, azért természetesen a vezető felel, és nem az Autopilot.
Egy másik kritikus tényező a jármű mérete. Az iSeeCars adatai szerint szubkompakt és kompakt modellek uralják a halálos áldozatok listáját, míg a közép vagy teljes méretű autók általában az átlag alatt maradtak. Ez azt bizonyítja, hogy a fizika törvényeit nem lehet áthágni: a kisebb méretű autók nagyobb a kockázatot jelentenek, ha nagyobb járművekkel ütköznek.