INFORÁDIÓ
Eleonóra

vírus

tudomány

brazília

Ismeretlen vírus tartja lázban a kutatókat

Infostart

Az új vírus genomját szinte teljes egészében a tudomány számára ismeretlen gének alkotják.

A kutatócsoport egy brazíliai mesterséges tóban bukkant rá a vírusra, amely apró, alig 80 nanométeres részecskékből ál – írja a Science Alert alapján az Index.

A kutatók a brazil mitológiában ismert vízi királynőről Yaráról Yaravírusnak nevezték el felfedezésüket, amelyre a brazíliai Belo Horizonte városa mellett található Pampulha-tóban bukkantak rá. A bioRxiv felületen közzétett, ám egyelőre szakmai ellenőrzésre váró tanulmány alapján sem a vírus eredetéről, sem a fejlődéstörténetéről nem tudni semmit, csupán annyit, hogy ellentétben a legtöbb ismert amőbavírussal, nem egy nagy részecske, és egyetlen komplex genom határozza meg, amely azonban egy csomó, eddig ismeretlen gént hordoz magában.

A kutatók mindössze hat olyan gént találtak benne, ami legalább kicsit hasonlított egy másik génhez, arra pedig egyáltalán nem jöttek rá, hogy melyik vírusnak lehet közeli rokona a Yaravírus.

A kutatók a felfedezés kapcsán arra hívják fel a figyelmet., hogy még mindig nagyon sok meg kell tanulnunk a vírusokról is, a Yaravirus részecskéit alkotó ismeretlen fehérjék mennyisége pedig tükrözi a vírusvilágban meglévő változatosságot és azt, hogy az új vírusgenomok potenciálja még felfedezésre vár.

INFORÁDIÓ