Infostart.hu
eur:
363.47
usd:
314.83
bux:
150014.89
2026. augusztus 14. péntek Marcell

Ennyi presszókávé még nem árt meg naponta!

Öt presszókávé még nem jelent egészségügyi kockázatot az áltagos népesség körében - vélik a koffein biztonságával kapcsolatos európai tanulmány szerzői.

Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) azt követően készítette tanulmányát, hogy egyes országokban felmerültek bizonyos aggodalmak a koffein szívre, központi idegrendszerre és a magzatra gyakorolt egészségügyi hatásairól.

Az EFDSA szerdán közzétett tanulmánya szerint napi 400 milligramm koffein "a nem várandós felnőtteknél nem ad okot aggodalomra", de a gyermeket váró nőknek születendő gyermekük védelmében ajánlatos 200 mg korlátozni a koffeinfogyasztást.

A most megállapított határértékbe bőven belefér az európai felnőtt népesség napi kávéfogyasztása: a 18-65 esztendősek körében ugyanis 37 mg-tól 319 mg-ig terjed a napi koffeinbevitel.

Egy szimpla presszókávé mintegy 80 mg koffeint tartalmaz, annyit, mint egy átlag doboz energiaital, például a Red Bull, a fekete teában 50 mg, egy doboz kólában pedig 40 mg koffein van.

Az EFSA megállapításai egybevágnak az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerbiztonsági Hatóságéval (FDA), amely szintén leszögezte, hogy napi 400 mg koffein bevitele általában nem hozható kapcsolatba káros hatással.

Címlapról ajánljuk

Szigethy-Ambrus Nikoletta: az alacsony vízállás nem csak az energiaellátást, hanem számos más ágazatot is veszélyeztethet

A Duna apadását a teljes gazdaság megszenvedheti – áll az Oeconomus legújabb elemzésében. A gazdaságkutató alapítvány elemzője, Szigethy-Ambrus Nikoletta az InfoRádióban elmondta, az aszály hatásait leginkább az áruszállítási ágazat szenvedheti meg.
inforadio
ARÉNA
2026.08.14. péntek, 18:00
Major Róbert
rendőr ezredes, egyetemi docens, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem RTK Közbiztonsági Tanszékének vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×