eur:
394.04
usd:
364.79
bux:
65384.6
2024. március 28. csütörtök Gedeon, Johanna
DOHA, QATAR - NOVEMBER 21: Race winner Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP, Second placed Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing and Third placed Fernando Alonso of Spain and Alpine F1 Team celebrate on the podium during the F1 Grand Prix of Qatar at Losail International Circuit on November 21, 2021 in Doha, Qatar. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Nyitókép: Mark Thompson/Getty Images

Forma–1: egyetlen futamosra szűkülhet a világbajnokság

Az utolsó futamra ledolgozhatja most még 8 pontos hátrányát Lewis Hamilton, de az éllovas Max Verstappen mellett szól, hogy új pályákon futnak majd a hajrában – mondja Vámosi Péter szakíró.

A hétszeres világbajnok brit Lewis Hamilton nyerte az első Forma–1-es Katari Nagydíjat, ezzel nyolc pontra csökkentette hátrányát a vb-pontversenyben a másodikként célba érő holland Max Verstappennel szemben. A harmadik a kétszeres vb-győztes Fernando Alonso lett a Doha melletti pályán.

Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője szerint a Mercedesnek jobban feküdt összességében ez a pálya, főleg a hosszú célegyenesben, mint a Red Bull autójának. A fölény már az időmérőn látszódott, a szakíró szerint Max Verstappennek annyi volt a dolga, hogy amennyire lehet. loholjon az eredmény után. Erre már csak azért is szükség volt, mert a holland pilóta öt rajthelyes büntetést kapott, amiért a sárga zászlót figyelmen kívül hagyta az időmérőn. A rajt után, amennyire gyorsan csak lehet, letudta ezt a hátrányt, de esélye sem volt Hamiltont beérni.

"Nagyon érdekes innentől fogva a folytatás, mert 8 pont a különbség közöttük, két versenyhétvége van hátra, és ha mindig így folytatódik, akkor a szezonzáróra Abu-Dzabiban holtversenyben fordulhatnak, és akkor kard ki kard, mindenki felcsavar az aktuálisan legjobbnak vélt motorján mindent, és teljesen lutri lehet a vége" – mondta az InfoRádióban Vámosi Péter.

Hamilton most nem azt a szupermotort használta, amellyel Brazíliában állva hagyta a mezőnyt, de így sem volt ellenfele úgysem, ráadásul a csapatfőnöke, Toto Wolff úgy fogalmazott, hogy még hozzáadnak a folytatásra valami fűszert.

A szakíró szerint a Red Bullnak és Verstappennek az kínál esélyt, hogy két ismeretlen pályán kell versenyezni (a dzsiddai teljesen új, Abu-Dzabiban pedig most építették át a pályát). "Amiatt, mert senki sem ismeri, kicsit kaotikus lehet a helyzet, és ha jól halásznak a zavarosban, akkor talán annyit ki tudnak autózni, hogy a végén az előny náluk legyen" – tette hozzá.

Katarban Hamilton és Verstappen kiemelkedett ismét a mezőnyből, akár még egy plusz boxkiállás is belefért volna nekik, de a harmadik helyre meglepetésre az a Fernando Alonso futott be, aki hét és fél éve még a Hungaroringen volt utoljára dobogón a Ferrarival.

"Fernando Alonso szenzációs volt, nagyon ráérzett ő és csapata is erre a pályára, mert Esteban Ocon is szerzett 10 pontot itt. Persze kellett ehhez a verseny végén a virtuális biztonsági autós fázis, akkor a spanyol kímélhette az eléggé lestrapált gumijai, de mindenképpen nagy tettet vitt véghez" – fejtette ki Vámosi Péter.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.03.28. csütörtök, 18:00
Havasi Katalin
a Házi Gyermekorvosok Egyesületének elnöke
Durvul a nyilatkozatháború a moszkvai merénylet körül, újfajta bombát vethetett be Oroszország – Háborús híreink csütörtökön

Durvul a nyilatkozatháború a moszkvai merénylet körül, újfajta bombát vethetett be Oroszország – Háborús híreink csütörtökön

Marija Zaharova, az orosz külügyminisztérium szóvivője azt mondta, az Iszlám Államnak nem voltak meg a képességei egy a krasznogarszkihoz hasonló terrortámadás kivitelezésére, és Ukrajnára és a Nyugatra igyekezett terelni a gyanút. Kirilo Budanov, az ukrán katonai hírszerzés feje úgy nyilatkozott, Oroszországnak legkésőbb február közepe óta tudomása volt a készülő támadásról, ennek ellenére nem tettek semmit. A harkivi rendőrség vezetője szerint Oroszország egy új típusú irányított bombát vethetett be a városban szerdán, az UMPB D-30-at.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×