A hétszeres világbajnok brit Lewis Hamilton nyerte az első Forma–1-es Katari Nagydíjat, ezzel nyolc pontra csökkentette hátrányát a vb-pontversenyben a másodikként célba érő holland Max Verstappennel szemben. A harmadik a kétszeres vb-győztes Fernando Alonso lett a Doha melletti pályán.
Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője szerint a Mercedesnek jobban feküdt összességében ez a pálya, főleg a hosszú célegyenesben, mint a Red Bull autójának. A fölény már az időmérőn látszódott, a szakíró szerint Max Verstappennek annyi volt a dolga, hogy amennyire lehet. loholjon az eredmény után. Erre már csak azért is szükség volt, mert a holland pilóta öt rajthelyes büntetést kapott, amiért a sárga zászlót figyelmen kívül hagyta az időmérőn. A rajt után, amennyire gyorsan csak lehet, letudta ezt a hátrányt, de esélye sem volt Hamiltont beérni.
"Nagyon érdekes innentől fogva a folytatás, mert 8 pont a különbség közöttük, két versenyhétvége van hátra, és ha mindig így folytatódik, akkor a szezonzáróra Abu-Dzabiban holtversenyben fordulhatnak, és akkor kard ki kard, mindenki felcsavar az aktuálisan legjobbnak vélt motorján mindent, és teljesen lutri lehet a vége" – mondta az InfoRádióban Vámosi Péter.
Hamilton most nem azt a szupermotort használta, amellyel Brazíliában állva hagyta a mezőnyt, de így sem volt ellenfele úgysem, ráadásul a csapatfőnöke, Toto Wolff úgy fogalmazott, hogy még hozzáadnak a folytatásra valami fűszert.
A szakíró szerint a Red Bullnak és Verstappennek az kínál esélyt, hogy két ismeretlen pályán kell versenyezni (a dzsiddai teljesen új, Abu-Dzabiban pedig most építették át a pályát). "Amiatt, mert senki sem ismeri, kicsit kaotikus lehet a helyzet, és ha jól halásznak a zavarosban, akkor talán annyit ki tudnak autózni, hogy a végén az előny náluk legyen" – tette hozzá.
Katarban Hamilton és Verstappen kiemelkedett ismét a mezőnyből, akár még egy plusz boxkiállás is belefért volna nekik, de a harmadik helyre meglepetésre az a Fernando Alonso futott be, aki hét és fél éve még a Hungaroringen volt utoljára dobogón a Ferrarival.
"Fernando Alonso szenzációs volt, nagyon ráérzett ő és csapata is erre a pályára, mert Esteban Ocon is szerzett 10 pontot itt. Persze kellett ehhez a verseny végén a virtuális biztonsági autós fázis, akkor a spanyol kímélhette az eléggé lestrapált gumijai, de mindenképpen nagy tettet vitt véghez" – fejtette ki Vámosi Péter.