eur:
393.72
usd:
369.32
bux:
65634.31
2024. április 18. csütörtök Andrea, Ilma
Forróságban és gyenge szélben küzdötték végig a távot -  befejeződött a 49. Kékszalag

Forróságban és gyenge szélben küzdötték végig a távot - befejeződött a 49. Kékszalag

Szombaton reggel kilenc órakor hivatalosan is véget ért a 49. Kékszalag Erste World Nagydíj, Európa leghosszabb távú tókerülő versenye. Az 526 nevezett hajóból 395 ért érvényesen célba, az utolsó hajó pénteken 23.59 perckor. A versenyt Litkey Farkas Festipay nevű katamaránja nyerte 10 óra 05 perc 17 másodperces idővel.

A verseny túlnyomórészt gyenge szélben zajlott, s a célba nem érő hajók többsége azért adta fel a küzdelmet, mert nem látott reményt arra, hogy 48 órán belül célba érjen.

Történt néhány technikai hiba is, egy hajó a déli parton zátonyra futott, s csak a motor használatával tudott lejönni a homokpadról, egy másik hajónak a rajtnál történt ütközés nyomán kitört az árboca. Egy hajót pedig éppen emiatt az ütközés miatt kizártak a versenyből.

Az 526 hajóból álló mezőny csütörtökön kilenc órakor rajtolt Balatonfüred előtt Európa leghosszabb távú tókerülő versenyén. A viszonylag gyenge szélben a várakozásoknak megfelelően a kéttestű hajók azonnal az élre álltak. A két esélyes szinte egy időben érte el a Balatonkenese előtt található pályajelet. Siófokon és a Tihanyi-szorosban Litkeyék vezettek, ám az Opel Fifty-Fifty a nyugati medencében felzárkózott.

A Keszthelyi-öböl bejáratánál a Festipay az északról érkező kissé erősebb szélben faképnél hagyta a többieket és délután három órakor mintegy 15 perc előnnyel fordult Keszthelynél. A Balatonfüredre visszafelé vezető vitorlázás során azonban a különbség egyre apadt a második helyezett, Józsa Márton vezette Fifty-Fiftyvel szemben.

Ám Tihanyi-szorostól a Festipay ismét növelni tudta előnyét, és a két hajó „párosversenyét” megnyerve 19 óra 05 perc 17 másodperckor ért célba.

Ezzel azonban rögtön nem dőlt el az első hely sorsa, mert a Fifty-Fifty jelezte, hogy óvást kíván beadni. Az óvást az óvási bizottság azonban végül elutasította, így érvényben maradt a pályán elért eredmény.

Az Opel Fifty-Fifty egy pénteki nyilatkozatában sportszerűen elismerte, hogy egy később megtekintett filmfelvétel igazolta óvásuk alaptalanságát, és gratuláltak a Festipay győzelméhez.

A befutás sorrendjében második az Opel Fifty-Fifty Józsa Márton kormányzásával, harmadik pedig a Black Jack nevű katamarán, amelyen a fedélzeten volt Roland Gäbler sokszoros katamarán világbajnok.

Negyedikként az Eurovit nevű hajó (Váradi Szabó János), ötödikként pedig a svájci Safram csapata futott be.

A mezőny nagy része sportszerűségből jelesre vizsgázott, hiszen a forróságban és a gyenge szélben is kitartva végigküzdötte a távot.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.18. csütörtök, 18:00
Dobrev Klára
árnyék-miniszterelnök, a DK-MSZP-Párbeszéd EP listavezetője
Májusban kiderül, mennyire állnak készen a magyar cégek az AI használatára

Májusban kiderül, mennyire állnak készen a magyar cégek az AI használatára

Aki a digitális világban versenyképes vállalatot akar vezetni és felelősen gondolkodik, annak nem lehet kérdés, hogy meg kell teremteni az üzlet, a technológia és a jog közös nyelvét, egyszerűen kötelezővé vált, hogy ezek a területek tudjanak kommunikálni egymással. Mára annyira együtt mozognak és egymásra vannak utalva, hogy külön-külön lassan értelmezni sem lehet őket. A Digital Compliance by Design & Legaltech Konferencián 2024. május 8-án kiderül, hogy a hazai vállalatok mennyire mondhatók naprakésznek, kihasználják-e az innováció és azon belül is az MI lehetőségeit a vállalati versenyképesség növelése érdekében, és mit kell a vállalatvezetőknek a jogból és a technológiából esszenciálisan megérteniük ahhoz, hogy a tevékenységük jogszabálykövető módon történjen.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×