A mezőny az eső miatt a biztonsági autó mögött kezdte meg a versenyt. Négy kör után, a repülőrajtot követően Alonso Vettelt támadta, Hamilton pedig kiforgatta a második kanyarban Webbert.
Az élen Vettel elhúzott, őt a két Ferrari követte Alonso, Massa sorrendben. A negyedik helyen Rosberg, az ötödiken a két McLarent megelőzve Schumacher haladt, mögöttük Hamilton igyekezett előrébb lépni. Vettel a nagy sietségben lecsúszott a pályáról, de az élen folytathatta a versenyt.
Hamilton előbb Schumacherrel kakaskodott, majd egy körrel később Buttonnel ütközött. A 2008-as világbajnok a pályán parkolta le autóját, így a versenybírók beküldték a biztonsági autót.
Webber a kilencedik, Button a tizenkettedik helyről várhatta a verseny folytatását. Az élen Vettel, Alonso és Massa a biztonsági autós fázist követően megtartották pozícióikat. Button a biztonsági autó mögött túl gyorsan ment, amiért boxutca áthajtásos büntetést kapott.
A huszadik körben ismét szakadni kezdett az eső, így újra a biztonság autó mögé sorakozott fel a mezőny. Alonso két körrel korábban kapott átmeneti abroncsokat, így vissza kellett váltania az esőgumikra, jelentősen visszaesve ezzel. A 25-dik körben megszakították a versenyt. Vettel mögött ekkor Kamui Kobayashi állt, aki kerékcsere nélkül jött fel a második helyre. A harmadik Massa, a negyedik és ötödik, szintén kerékcsere nélkül a két Renault volt, Heidfeld, Petrov sorrendben. Webber a hetedik, Alonso a nyolcadik, Button pedig a tizedik volt, Rosberg és Schumacher előtt.
Két óra várakozás után az eső nagyjából elállt, és a pályáról is lesöpörték a helyenként bokáig érő vizet. Az újraindítást követően a biztonsági autó vezette fel a mezőnyt, majd kilenc kör után elengedte a versenyzőket. Vettel megtartotta a vezetést, Kobayashi és Massa előtt.
A középmezőny azonnal kiállt, és az esőgumikat átmeneti abroncsokra cserélték. Button kipöckölte Alonsot, a Ferrari megpördült és fennakadt a szegélykövön. A McLaren defektet kapott, és a kerékcserénél az autó első szárnyát is lecserélték. A biztonsági autó újra pályára lépett, Vettel pedig gyorsan lecserélte kerekeit, és megtartotta a vezetést. Michael Schumacher a gyors kerékcserével a 12-dik helyről a hetedikre ugrott előre.
Az újabb repülőrajtnál az élen a sorrend nem változott. Schumacher a következő körökben a negyedik helyig verekedte fel magát. Az 50. körben Sutil száraz pályára való abroncsokat tett fel, ám össze is törte a ForceIndiát.
Miközben Massa előzte Kobayashit, Schumacher mindkettejüket megelőzve feljött a második helyre. Webber leggyorsabb kört futott a száraz gumikon, így Schumacher és Massa is azonnal slick gumikra váltott. Miközben Vettel és Kobayashi is kereket cserélt, Massa összetörte a Ferrari orrát. Orrkúpcsere.
Az élen Vettel, Schumacher, Webber és Button haladt. Heidfeld nekiment Kobayashinak, és kiesett. A Renault első szárnyának darabjai szétszóródtak, ismét pályára lépett a biztonsági autó.
Az utolsó tíz körben Vettel ellépett, Webber megelőzte Schumachert, ám utána nem tudta bevenni a következő kanyart, így vissza kellett engednie maga elé a Mercedest. A következő körben ismét kicsúszott Webber ugyanott, és Button átvette tőle a harmadik helyet. A 2009-es világbajnok Schumachert is gyorsan megelőzve már a második helyen haladt, és üldözőbe vette Sebastian Vettelt. Két körrel később Webber is megelőzte Schumachert.
Az utolsó körben Vettel megcsúszott, és Button átvette a vezetést. A brit ugyan elsőként ért a célba, ám a versenybírók a futam után még több akcióját vizsgálták, végül azonban sem Hamilton leszorításáért, sem pedig az Alonsóvla történt ütközésért nem büntették meg. Vettel második, Webber harmadik, Schumacher a negyedik helyen ért célba. Õket Petrov, és egy célfotóval a Massa, Kobayashi páros követte.
Szerző: Domanits András