Az ötödik helyen a finn Heikki Kovalainen (Renault), a hatodikon az olasz Jarno Trulli (Toyota), a hetediken az ausztrál Mark Webber (Red Bull), a nyolcadikon a német Sebastian Vettel (BMW) végzett Indianapolisban. A lengyel Robert Kubivát helyettesítő Vettel minden idők legfiatalabb pontszerzője.
Alonso kétszer próbálkozott
A rajtnál Alonso tűnt határozottabbnak, de Hamilton az ideális íven tartotta az autóját, a spanyol pedig ezúttal nem vállalta túl magát, maradt a második helyen. Massa megtartotta harmadik helyét, a keményebb gumikeverékkel elrajtoló Raikkönen viszont visszaesett a hatodik helyre a német Nick Heidfeld (BMW) és Kovalainen mögé.
A Ferrari finn pilótája a kerékcserék után renault-s honfitársa elé ért visssza, majd erőszakosan megelőzte Heidfeldet. A BMW németje később kiesett.
A két istállón belül csapattársi rivalizálás a futam végéig kitartott, Alonso egyszer közel került Hamilton megelőzéséhez, de az angol újonc lemásolta a rajt után alkalmazott taktikáját. Raikkönen az utolsó húsz körben Massát szorongatta, előzés a Ferrarinál sem történt.
Az utolsó percekben Nico Rosberg Williamsében tönkrement a Toyota-motor, a jól versenyző ifjú németnek a hatodik helyről kellett kiállnia.
Tovább tart a McLaren-dominancia
A McLaren - bár kisebb fölényben volt, mint a legutóbbi két futamon - ismét magabiztosan győzött, és a konstruktőrök versenyében már 35 pont az előnye a Ferrarival szemben. A pilótáknál Hamilton 58 ponttal áll az élen. Alonso 48, Massa 39, Raikkönen 32 pontot gyűjtött eddig.
"Ez egy álom. Eljövök két olyan pályára, amit eddig nem ismertem, és mindkettőn rajt-cél győzelmet arattam" - mondta a futam után Hamilton, aki nem győzte dicsérni remekül dolgozó mérnökeit és idén rendkívül megbízható csapatát. (A McLaren-szurkolók sem várhattak többet: az angol csapat idén 14-ből 14 pontszerzéssel rukkolt eddig elő.)
Alonso megjegyezte, hogy a verseny egy részében már a következő heteken gondolkodott. Hozzátette, hogy ezúttal - tanulva a korábban történtekből - óvatosabb volt az előzési kísérleteknél. Örömtelinek nevezte, hogy a Ferrarival szemben tovább nőtt az előnyük a pontversenyben.
Massa elismerte, hogy Raikkönen nagy nyomást gyakorolt rá, de sikerült maga mögött tartania a finnt.
A következő futamot, a magny-cours-i Francia Nagydíjat július 1-jén rendezik. Azt - Indyvel ellentétben - nem tartják a Ferrari pályájának, bár tavaly Michael Schumacher győzni tudott a Renault hazai versenyén.
A McLaren? Nos, a wokingiak az elmúlt években szinte mindig jobban szerepeltek Franciaországban, mint a tengerentúlon. Most pedig új fejlesztésekkel készülnek...
Szerző: Farkas Dávid