eur:
394.26
usd:
364.41
bux:
73439.06
2024. július 30. kedd Judit, Xénia

2007-ben felborul a Forma-1

A 2007-es évben feje tetejére állhat a Forma-1-es versenysorozat. A pilóták csapatváltásai mellett a szabályalkotók is igyekeznek mindent megtenni, hogy senki ne tudja még megtippelni sem, ki nyeri a 2007-es világbajnokságot. Az új szabályok szinte teljesen átláthatatlanok.

A csapatoknak jövőre is meg kell majd küzdeniük a módosításokkal. Az eddigi két hétvégés motorszabályt (egy motornak két egymást követő versenyhétvégét kell kibírnia) megváltoztatják: egy motornak adott távot kell kibírnia, ami előreláthatóan több lesz, mint két versenytáv együtt (tehát  610 kilométernél többet).

Ha egy versenyző nem a motor meghibásodása miatt esik ki a versenyből, akkor a harmadik versenyhétvégét is ugyanazzal a motorral kell teljesítenie, mindaddig, amíg el nem éri a fent említett távot, vagy meg nem hibásodik. A motorcsere meghibásodás esetén ugyanúgy szankciókkal jár majd, mint idén.

A meghatározott táv nagyobb lesz mint, két verseny távja. Ezzel arra próbálják ösztönözni a csapatokat, hogy a szombati szabadedzésen is aktívabbak legyenek, autóikkal több kört tegyenek meg. Ha ugyanis csak néhány kört futnak, és teljesítik a két teljes versenytávot, még mindig nem érik el az FIA által még meg nem határozott kilométerszámot.

A pénteki nap is változik

A pénteki szabadedzések is változnak: a csapatok két pilótával vehetnek rajta részt, és tesztpilóták esetében a motoroknak itt is legalább két pénteki napot, vagy 360 kilométert kell kibírniuk. Azt még nem tudni, hogy a tesztpilótát milyen szankciók érik, ha motort kell cserélni autójában, hiszen ők nem vesznek részt a versenyen.

A pénteki nap időbeosztása is változik: két 90 perces edzés áll majd a versenyzők rendelkezésére.

A szövetség saját maga ellen dönt?

További szabálymódosítás lesz várhatóan a slick gumik bevezetése (visszahozása), amit azért hoznának a tervezett 2008-nál egy évvel előbbre, hogy a monopolhelyzetbe kerülő Bridgestone jelenlegi csapatai ne élvezhessenek előnyöket a most még Michelint használókkal szemben.

Ugyanakkor a slick gumikat korábban éppen azért tiltották be, mert túl nagy sebességet tettek lehetővé az autók számára. Így a 2007-es szabályokkal a Nemzetközi Autómobil Szövetség  ellentmond saját elképzeléseinek, hiszen a slick gumikkal az autók tovább gyorsulnak majd.

Címlapról ajánljuk
Egy olimpia arról szól, hogy merjen álmodni az ember
Palasics Kristóf

Egy olimpia arról szól, hogy merjen álmodni az ember

Lendületet adhat a magyar férfi kézilabda-válogatottnak Argentína magabiztos legyőzése, a játékosok már Norvégia ellen készülnek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.08.30. péntek, 18:00
Kiss Róbert Richárd
turisztikai szakértő, az InfoRádió főmunkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×