A szabályok szerint az időmérő edzés után tíz hellyel visszasorolják Massát a rajtrácson.
A brazil versenyző a szezonnyitó Bahreini Nagydíjnak a második helyről vághatott neki, de a Ferrari megpördülése, majd a nehézkes kerékcsere után jelentősen visszaesett, és végül csak a kilenc helyet tudta megszerezni.
A motorcsere és a büntetés után most is hasonlóan bonyolult feladat vár Massára, aki a probléma ellenére első pontjait készül megszerezni új csapatával Malajaziában.
A Ferrari-motor megbízhatatlansága a Red Bullt is sújtja, a skót David Coulthard autójában a sakhiri futam levezető körében adta meg magát az erőforrás. Ha ez egy körrel korábban történik, Coulthard büntetés nélkül kaphatott volna új motort.
Maga a skót ezek után úgy gondolja, hogy Red Bulljával valószínűleg az utolsó helyről kell megkezdenie a malajziai futamot. Coulthard megjegyezte, hogy az élmenők a motorcserék után még mindig a középmezőnyből rajtolhatnak, alatta viszont már nem egy McLaren van.
Volt csapattársának, a finn Kimi Räikkönennek edzésbalesete után a 21. helyről kellett megkezdenie a Bahreini Nagydíjat, de a McLaren klasszisa - remek stratégiájának is köszönhetően - a harmadik helyen ért célba.