Infostart.hu
eur:
382.68
usd:
328.02
bux:
0
2025. december 5. péntek Vilma
A Volkswagen egyik elektromos autójának emblémája a 19. Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállítás sajtónapján, 2021. április 19-én. A járműipari seregszemlét április 24. és 28. között rendezik az idén.
Nyitókép: MTI/EPA/Alex Plavevski

A német autógyárak nem várnak az EU-ra, különalkuról tárgyalnak Donald Trumppal

Saját kezükbe vették sorsukat a legnagyobb német autógyárak: Volkswagen, a BMW és a Mercedes vezető képviselői közvetlen tárgyalásokon próbálják Donald Trump elnököt az iparágat sújtó vámok eltörléséről meggyőzni.

Az Egyesült Államok április 3-tól 25 százalékos vámot vetett ki a külföldön gyártott autókra és könnyű teherautókra, valamint bizonyos alkatrészekre. A döntést Donald Trump amerikai elnök azzal indokolta, hogy az autógyártás nemzetbiztonsági kérdés, és az importált autók és alkatrészek veszélyeztetik az amerikai autóipart. Emellett a vámtarifa az amerikai autóipart is támogatni hivatott, mivel a gyártók olcsóbban tudnak termelni.

A Reuters hírügynökség értesülései szerint a nagy német autógyártók különalkut szeretnének elérni az amerikai elnöknél, ezért a Volkswagen kezdeményezésére a BMW-vel és a Mercedessze kiegészülve az amerikai kereskedelmi minisztériummal egyeztetnek.

Oliver Blume, a Volkswagen vezérigazgatója elismerte, hogy ő is tárgyalt Washingtonban a vámok lehetséges eltörléséről, cserébe további befektetéseket ígértek az Egyesült Államokban. A tárgyalások elsődleges kapcsolattartója az Egyesült Államok kereskedelmi minisztere, de végső soron a az amerikai elnök megkerülhetetlen – közölte Blume. A VW jelenleg több mint 20 ezer embert foglalkoztat közvetlenül és mintegy 55 ezer embert közvetve az Egyesült Államokban. Partnerségi együttműködést alakított ki az amerikai elektromosautó-gyártóval, a Riviannal is.

„Erre további, hatalmas beruházásokat alapoznánk” – mondta a vezérigazgató, aki meggyőződését fejezte ki, hogy ezeknek a tényezőknek ezért szerepet kell játszaniuk a döntésekben.

Szerinte általános elvként kellene érvényesülnie annak, hogy aki befektet egy országban, annak jobb keretfeltételeket kell biztosítani.

A vezérigazgató kijelentette, hogy a VW csoport nevében nyilatkozik, de mindig olyan megoldásokat tart szem előtt, amelyek általánosan alkalmazhatók.

A Der Spiegel szerint a tárgyalások bizonyítják, hogy az Egyesült Államokkal folytatott vámvitában az autógyárak nem akarnak kizárólag az EU tárgyalási képességeire hagyatkozni. Ezért jobbnak látták, hogy közvetlenül maguk is kifejtsék álláspontjukat. Blume – mint a lap idézte – egyértelművé tette, hogy további befektetéseket tervezne az Egyesült Államokban, ha cserébe megállapodás születik a vámvitában.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta, a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját. Nem vagyunk még kint a vízből, de egy kevésbé feszült és kockázatos időszak előtt állhatunk. Ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×