Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.45
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Zakopane, 2018. szeptember 22.Parányi hóember a 1987 méteres Gáspár-csúcson 2018. szeptember 22-én, miután pár centiméter hó esett, a hőmérséklet pedig fagypont alá süllyedt a lengyel Tátrában, Zakopane közelében. Az előrejelzések szerint a következő napokban akár 20 centiméáternyi hó is hullhat a Tátrában. (MTI/EPA/Grzegorz Momot)
Nyitókép: Grzegorz Momot

Elektromos buszok váltják a lovakat a Tátra egy részében

A Zakopane hegyi üdülőközponthoz közeli, 1395 méteres tengerszint feletti magasságban található Halastóhoz közlekedő, turisztikai attrakciónak számító lovasfuvarokról évek óta folyik vita a kocsisok és az állatvédők között.

Korlátozzák a jövő év elejétől a lovaskocsikázást a lengyel Tátrában, a Halastóhoz (Morskie Oko) vezető legforgalmasabb hegyi út túlnyomó részén, ahol elektromos buszok közlekednek majd - jelentette a sadeczanin.info regionális dél-lengyelországi hírportál.

A honlapon felidézik: a Zakopane hegyi üdülőközponthoz közeli, 1395 méteres tengerszint feletti magasságban található Halastóhoz közlekedő, turisztikai attrakciónak számító lovasfuvarokról évek óta folyik vita a kocsisok és az állatvédők között.

A varsói klímaügyi és környezetvédelmi tárca, a Tátrai Nemzeti Park és a tátrai fuvarosok társulata közötti megállapodás nyomán viszont jövő évtől a hegyvidéki (góráli) népviseletű kocsisok által vezetett lovasbricskák, illetve télen a lovasszánkók forgalmát a több mint 8 kilométeres aszfaltútnak csak az első, mintegy 2,5 kilométeres, kevésbé meredek szakaszára korlátozzák.

Így a lovak az eddigiekhez képest könnyebb lovasszekerekkel csak a Bialkai-szénégető (Palenica Bialczanska) parkolójából a Mickiewicz-vízesésekhez közlekednek, ahol a turisták elektromos buszokat vehetnek majd igénybe a út hátralévő szakaszára.

A lengyel környezetvédelmi tárca összesen 20 elektromos kisbusz beszerzését finanszírozza, közülük négy már idén májusban áll forgalomba. A buszok kezelésébe az eddigi lovaskocsisokat is belevonják.

Állatvédő szervezetek továbbra is a lovasfuvarok teljeskörű megszüntetését követelik.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×