eur:
412.82
usd:
401.74
bux:
84878.97
2025. január 18. szombat Piroska
Nyitókép: unsplash.com

Egészen különös ok miatt cserélhetnek le tízmillió rendszámtáblát Németországban

A közúti közlekedés újabb reformjára készülnek Németországban. Ezúttal új rendszámtáblák érkezhetnek. Beszámolók szerint a csere több mint tízmillió autótulajdonost érinthet. Következhet a rendszámok "liberalizálásának" korszaka.

Az érvényben lévő rendszer egyfajta "fejtörős játék" is azok számára, akik útközben ugyan, de unhatják a hosszú vezetést: azt találgatják, vajon az előttük, vagy épp mellettük elhaladó autók rendszámain található rövidítések mely városokat jelölik. Könnyebb a találgatás a nagyobb városok, még inkább a legnagyobb, többi között Berlin, München vagy épp Hamburg esetében. A B, az M vagy épp a H betű ugyanis a tábla elengedhetetlen része. De jóval nehezebb a helyzet, illetve a találgatás a kisebb városok esetében.

A közeli jövőben azonban a tervek szerint változhat a helyzet. A találgatás, illetve a rendszámok város szerinti azonosítása jóval nehezebb lehet. A tervezett reform ugyanis több mint tízmillió járművezetőt érintene.

Ami a jelenlegi helyzetet illeti, több mint 700 városnak, illetve járásnak van olyan rendszáma, amely az adott helységre utal. Azaz a rendszámtábláról könnyen leolvasható, hogy az autó honnan származik. Mindez maximum három betűt foglalhat magában. Ennek a "világnak" azonban hamarosan vége lehet, a portálok szerint beköszönt a rendszámok "liberalizálásának" korszaka. Ez pedig azt jelenti, hogy nem csak az "igazán" nagy városok kaphatnak "saját" rendszámot, de azok is, amelyek húszezernél több lakossal rendelkeznek.

A jelenlegi helyzet az, hogy több kisváros autója hasonló rendszámmal rendelkezik csupán azért, mert ugyanazon közigazgatási körzetben bocsátották forgalomba őket. A tervezett "liberalizálás" jegyében azonban lehetőség nyílik arra, hogy az autótulajdonos a rendszámon saját lakhelyével is "büszkélkedhessen".

A Ruhr 24 portál szerint a cél a helyi identitás, illetve a szülőföldhöz való kötödés erősítése.

Ha a terv törvényerőre emelkedik a városok, illetve az önkormányzatok dönthetnek majd arról, hogy szeretnének-e saját rendszámrövidítést. Ha igen, az érintett autótulajdonosok nagyjából tíz euróért mindezt megtehetik.

A heilbronni egyetem megszólaltatott szakértője szerint a reform mintegy 10,2 millió embert érinthet, és több mint háromszáz új helykódot eredményezhet.

Címlapról ajánljuk

Két eltűnt nő holtteste került elő

Két súlyos gyilkossági ügyet is felderítettek a rendőrök Pest és Somogy vármegyében. Az egyik esetben az édesanyja holttestét, a másikban a párját ásta el egy férfi.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.20. hétfő, 18:00
Egeresi Zoltán
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem munkatársa, Törökország-kutató
Nagy a baj a vasúton - A sereghajtók között Magyarország

Nagy a baj a vasúton - A sereghajtók között Magyarország

A MÁV idén nyáron már kongatta a vészharangot, hogy drasztikusan megnőtt a vasúti balesetek száma 2024-ben 2023-hoz viszonyítva. Ezek túlnyomó többsége az átjárókban következik be, vagy abban az esetben, ha valaki figyelmetlenül a sínekre téved, tehát ezek alapvetően nem a vasúttársaság felelősségi körébe tartoznak. A balesetek nagyon sokszor halálos kimenetelűek. A cég többek között táblákkal és figyelemfelkeltő kampányokkal igyekszik ezt a számot csökkenteni. Lesz dolga bőven, mert az 1000 kilométer vasútvonalra vetített balesetek, átlagos számát tekintve (2012-2023) Magyarország a második legrosszabb helyen áll Európában. A Covid után ugyan megindult a csökkenés itthon, de ez a trend megtörhetett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×