eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Munkás dolgozik a Mercedes-Benz S-osztály modelljeinek szerelőcsarnokában a Daimler AG német járműgyártó sindelfingeni gyárában 2020. április 30-án, a koronavírus-járvány idején.
Nyitókép: MTI/EPA/Ronald Wittek

A Mercedes nem adja fel, inkább növeli a tétet

Aligha lehetnek elégedettek a német autógyártók az első félév mérlegével. Korábban az autókbóll volt hiány, az elmúlt hónapoban azonban a vásárlóknak veszett nyoma. Szakértők már a vészharangot is megkongatták, sokak szerint az autópiacon összeomlás fenyegethet. Az ok mindenekelőtt az új atók árának az elmúlt években történt jelntős emelkedése, amivel a vásárlók képtelenek lépést tartani. Ez vonatkozott az elektromos autókra is, amelyeket pedig a jövő autójának tartottak.

.A Mercedes, az Audi és a többi német autógyártó különböző kedvezményekkel igyekezett talpra állni, és új autóit értékesíteni.

Ágazati szakértők szerint a vevőknek nyújtandó vásárlási ösztönzők a második félévben elengedhetetlenek.

Különösen az elektromos autók esetében várható növekvő "árnyomás", amit a piacra energikusan benyomuló kínai gyártók is erősítenek.

A Mercedes mindennek ellenére előremenekül.

A sindelfingeni gyár vezérigazgatója a Handelsblatt című lapnak nyilatkozva azt hangsúlyozta, hogy az elmúlt hónapok keserű tapasztalatai ellenére a Mecedes exponenciális növekedésre számít.

Olla Källenius, a gyár svéd származású vezérigazgatója elmondta, hogy a jövőben több pénzt kívánnak befektetni az elektromos meghajtású autók fejlesztésébe.

"Növeljük a tétet" - fogalmazott az igazgató, aki meggyőződésének adott hangot, hogy - még ebben az évtizedben valamikor "megfordul" a piac.

"Akkor pedig exponenciális növekedést fogunk látni az elektromos autók eladása terén" - tette hozzá.

Közölte azt is, hogy a jelenlegi 40 milliárd eurónál többet kívánnak fordítani az elektromos meghajtások kutatására és fejlesztésére, továbbá a már tervezett kiadásokat is előbbre hozzák.

Mindezzel kapcsolatban azonban további részletet nem közölt.

Egy korábbi interjúban a vezérigazgató ugyanakkor elismerte, hogy az elektromos autók értékesítése a vártnál lassabban halad.

Úgy vélekedett, hogy az évtized közepére a Mercedes által értékesített autók ötven százaléka tisztán elektromos meghajtású lesz.

Most ezt a határidőt egy évvel megtoldotta, és 2026-ról beszélt.

"Nem tudjuk teles mértékben függetenteni magunkat az autópiacok fejlődésétől - jelentette ki.

Elmondta, hogy a Mercedesnél négy elektromos meghajtás fejlesztése van folyamatban.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×